HIM - Razorblade Romance (1999)

Finland
Rock / Metal
Label: BMG

1. Your Sweet 666 (3:57)
  2. Poison Girl (3:53)
  3. Join Me in Death (3:41)
  4. Right Here in My Arms (4:05)
  5. Bury Me Deep Inside Your Heart (4:16)
  6. Wicked Game (4:05)
  7. I Love You (Prelude to Tragedy) (3:10)
  8. Gone with the Sin (4:21)
  9. Razorblade Kiss (4:20)
  10. Resurrection (3:41)
  11. Death Is in Love with Us (2:58)
  12. Heaven Tonight (3:19)
  13. One Last Time * (5:09)
  14. Right Here in My Arms [Live] * (5:39)
  15. Your Sweet 666 [Live] * (4:15)
  16. Poison Girl [Live] * (3:45)
  17. Death Is in Love with US [Live] * (3:01)
  18. Wicked Game [Live] * (6:24)
  19. Join Me [Live] * (6:25)
avatar van Guinness1980
nuf schreef:
gekocht op roze vinyl.

3.5*

Enkele jaren geleden ook op roze vinyl gekocht, voor m'n vriendin

avatar van Guinness1980
[quote]Feeder schreef:

Dat is ook zo.

Maar toch staan hier enkele leuke nummers op (Death is in love with us, Razorblade kiss, I Love You (Prelude to Tragedy)) net als op hun voorlaatste album Venus Doom.

avatar van Madjack71
Dit album aangeschaft na een aantal voorgelegt te hebben aan mijn lief, die zelf niet zoveel met muziek heeft, maar deze band wel goed vond.
De hoes is m.i heel fout en ik zou daardoor zelf al de neiging hebben om af te haken, ware het niet dat ik het album Love Metal van HIM best goed vond.
Ook hierop een aantal prima nummers; Your Sweet 666/Join me in Death/Right here in my arms en een prima cover van Wicked Game.
Live klinkt het ook redelijk goed, maar begint op een gegeven moment de zang mij wat tegen te staan.

Hunter
Het 1e album dat ik kocht van HIM,
Nog steeds hun beste en orgineelste.
Hulde aan het pareltje ''Ressurection''

*5.

Matige vervolg albums jammer genoeg, typisch de Wij spelen metal maar omdat we hoge ogen gooien bij meisjes van 15 gaan we steeds zachter spelen'' mentaliteit ala Tokio Hotel (afgezien van de metal)

avatar van Lukas
Laatst weer eens geluisterd en ik ga het echt doen: verhogen naar 4*. Het imago is niet best, de hoes evenmin. Maar hier staan gewoon té veel nummers op die zich in al hun theatrale potsierlijkheid in je hoofd nestelen. En echt niet omdat ze zo beroerd zijn.

avatar van wizard
Vorig jaar kocht ik dit album. Het was bovenal een impulsieve aankoop gedreven door het feit dat ik dit album zo’n tien jaar geleden veel luisterde. Gedurende die tijd heeft mijn smaak zich behoorlijk ontwikkeld, en ik beleef nu daarom nu aanmerkelijk minder plezier aan Razorblade Romance dan destijds. Niet veranderd is mijn mening over het artwork (lelijk).
Ik meende me te herinneren dat de nummers op het album dat ik eerder beluisterde een andere volgorde hadden dan wat hier op MusicMeter staat (maar dat zal wel aan mij liggen), en dat Join Me in Death het openingsnummers was. Hoe dan ook, het is een van de betere nummers op dit album.
Wat er zo metal is aan lovemetal is mij na al die jaren nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik vind dit album vooral rock, en soms in een gitarenjasje gestoken popliedjes. Sommige nummers zijn sterk: Naast het eerder genoemde Join Me in Death kan ik me goed vermaken met Your Sweet 666, Bury Me Deep Inside Your Heart, Wicked Game, en Death is in Love with Us Tonight. De andere nummers zijn vervelend noch echt overtuigend. De teksten vind ik nogal overladen met pathetiek, en die piepende ademhaling van Ville Valo is ronduit irriterend.

Met een paar goede nummers en een dosis jeugdsentiment kom ik hier toch op 3 sterren uit.

avatar van blondegod
Ik weet het nog als de dag van gisteren ....
Geen internet, geen downloads, etc etc.

Op MTV of TMF meerdere keren "join me.." voorbij horen komen.
Ik was meteen verkocht en wilde perse deze cd hebben.
Helaas, de release datum werd niet gehaald en ook op de datum erna
was de cd nog niet beschikbaar bij de lokale platenboer.

Toen ik de cd uiteindelijk binnen had was ik zo blij als een klein kind!
Nu beluister ik deze cd nog sporadisch. Het klinkt nog goed, maar het magische is wel een beetje weg. Na een dikke 18 jaar is dat ergens
ook wel begrijpelijk.
*4,5 blijft gewoon staan!

Arbeidsdeskundige
Dit is een geniaal album. Join Me in Death is mijn favoriete nummer.

avatar van Dibbel
Enige album wat ik tot nu toe van HEM heb.
Supermelodieuze en aanstekelijke softmetal zullen we het maar noemen.
Join Me In Death werd een kleine hit in voorjaar 2000 en hoort bij de beste nummers van het album samen met de prima cover van Wicked Game van Chris Isaak en ook Your Sweet 666 en Right Here In My Arms.
Productie klinkt bombastisch maar toch toegankelijk.
Dit kan mij wel bevallen en zal wel 4 sterren gaan worden.