Pagan's Mind - Infinity Divine (2001)

Noorwegen
Label: Limb

1. Prelude to Paganism (1:02)
  2. Caught in a Dream (6:02)
  3. Infinity Divine (6:12)
  4. Embracing Fear (5:56)
  5. Astral Projection (5:41)
  6. Angels' Serenity (4:20)
  7. Dawning of the Nemisis (5:09)
  8. King's Quest (5:39)
  9. Twilight Arise (4:35)
  10. A New Beginning (8:08)
  11. Embracing Fear 2004 (6:17)
  12. At the Graves (9:34)
avatar van Kef
Kef
Prima debut van deze band. Hoewel ze nog wel wat zoekende zijn naar de juiste sound. Maar dat komt hierna helemaal goed. Op deze re-release ook ( zoals te zien ) de geweldige cover van King Diamond. Die akelig dicht bij het orgineel komt.

avatar van notsub
De King Diamond cover At The Graves klinkt verrassend goed, vooral de vocalen klinken beter dan verwacht. De rest van het album straalt teveel een Dream Theater sfeer uit. De zanger doet de sound wat buigen naar de eerste Crimson Glory CD's, erg veel power en veel in het hoog. Zo blijft het met Pagan's Mind een beetje schipperen. De kwaliteit is er, maar ze lenen teveel uit de grote Prog Metal bibliotheek.