Linda Perry - In Flight (1996)

Label: Interscope

1. In My Dreams (5:26)
  2. Freeway (5:54)
  3. Uninvited (4:25)
  4. Success (5:25)
  5. Life in a Bottle (4:22)
  6. Fill Me Up (5:01)
  7. Knock Me Out (6:50)

met Grace Slick

8. Too Deep (5:37)
  9. Taken (3:39)
  10. Fruitloop Daydream (3:15)
  11. Machine Man (3:21)
  12. In Flight (5:03)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Solo-album van Linda Perry (4 non blondes). Ze zingt hier wat rustiger dan ze in die band deed. Vond het niet direct spectaculair, maar 't is de moeite van het proberen waard.

avatar van ChrisX
Dit album heb ik echt al in geen tijden meer gedraaid maar is absoluut de moeite waard.

Leuk detail: dit album is gemaakt met nagenoeg dezelfde crew als Sheryl Crow's debuutalbum maar om eerlijk te zijn vind ik dit album van Linda Perry stukken beter dan Tuesday Night Music Club.

Joy
kheb um toendertijd blind aangeschaft op basis van haar krachtige stem

niet de vrolijkste plaat, de wat serieuzere kant van perry

draai um niet zo vaak, geen enkel echt zwak nummer, maar je moet er een beetje zin in hebben om te luisteren vanwege dat niet echt vrolijke

avatar van Flipman
Hé, hij's toegevoegd?? Daar ben ik zelf niet goed in, namelijk .

Meteen in m'n Top-10! Gaaf album! Ik wist niet wat ik hoorde nadat ik 'm voor €2,50 op de koninginnemarkt kocht drie jaar geleden!

Joy
maar wat vind je er nu van?

avatar van Flipman
Nou ja, ik heb 'm in m'n Top-10 gezet, dus ik vind 'm nog steeds geweldig !

Heerlijke kalmerende muziek, beetje café-sfeer af en toe. Het album klinkt een beetje melancholiek, maar 'niet vrolijk' is niet helemaal van toepassing.

dvl
ik vind het wel oke maar je moet het niet te vaak luisteren

Joy
en tis natuurlijk ook een lekker wijf, speelt uiteraard mee

avatar van Flipman
Melancholiek, sommige nummers. Maar anderen zijn wel vrolijk, hoor! Denk aan Fruitloop Daydream.

wist overigens niet dat ze lesbisch was maar dit terzijde

avatar van IntoMusic
Joy schreef:
wist overigens niet dat ze lesbisch was maar dit terzijde

Ja dat hoor je echt op de plaat...zucht...Ook Lesbische dames zijn mensen zullen we maar zeggen...

Anyway, ik vind dit album beter als haar debut met 4 Non blonds, alleen is het geen album die je vaak moet horen. Leuk, kabbelend en idd een serieuze ondertoon...

Pieter Paal
Hoe is dat nummer van Linda Perry samen met Grace Slick?

valt tegen

dit is wat mij betreft het enige echte relevante solowerk va perry

IntoMusic schreef:

nee dat hoor je niet maar perry is wel vrij open in haar teksten over haarzelf en verleden op deze plaat en het plaatst eea in een andere context

avatar van Killeraapje
Ik was erg gelukkig toen ik dit album 2 dagen geleden had gevonden in een tweede hands cd winkel in Den Haag. Ik was altijd erg fan van Perry, maar kende haar alleen van 4 non blondes en bezat niets van haar solowerk.
In Flight (met een prachtige hoes) is een tamelijk ingetogen album waarin Perry heel goed uit de verf komt. Nummers zoals In My Dreams, Succes en vooral Knock Me Out en Machine Man zijn bijzonder smaakvol. Het enige bezwaar vind ik dat Perry met haar krachtige stem nergens echt over het randje gaat. Ik had hier of daar graag een kleine ontploffing gezien. Maar helaas bleef die achter wegen. In mijn ogen is Perry verreweg de beste zangeres in haar genre, haar teksten zijn de moeite en de songs zijn ook erg goed. Ik mag hopen dat ze nog wat meer muziek uitbrengt en zich niet alleen beperkt tot het schrijven voor anderen

avatar van Flipman
Dit album bestaat op vinyl. Weet iemand hoe en waar ik eraan kan komen? Bij voorbaat dank.

lijkt me heeeel moeilijk, plaat heeft amper airplay gekregen en belandde heel snel in de 1 euro bakken, vinyl lastig

Flipman schreef:

Maar één optie denk ik: eBay in de gaten houden. Bedenk wel dat vermoedelijk de lp de hoes heeft van de reissue zoals hij op Perry's eigen Rockstar label is verschenen.. dat is een andere hoes dan hier staat.

Pieter Paal schreef:
Hoe is dat nummer van Linda Perry samen met Grace Slick?

Dit album heeft eerlijk gezegd geen zwakke nummers (hoewel ik Fruitloop Daydream niet echt super vind) en Knock Me Out is een van de betere zelfs.

avatar van OzzyLoud
Ik als rocker in hard en nieren werd toendertijd erg gegrepen door dit zeer ingetogen solo album van Linda Perry. Van de band 4 Non Blondes met hun enige album (Bigger , Better,Faster,More!) wat een lekkere rockplaat was/is, tapte het van een heel ander vaatje. Had ik dat van tevoren geweten had ik me nooit aan een luisterbeurd gewaagd. Maar vanaf de eerste noten had het me te pakken en liet me voorlopig niet los. Het eerste nummer In My Dreams had gelijk al mijn volledige aandacht. Een dromerig mystiek nummer. Evenals de afsluiter In Flight, wat ook nog een melancholisch slag meebrengt... zo'n innerlijk pracht.
Ander absolute hoogtepunt is Knocked Me Out. Een duet met Grace Slick (Jefferson Airplane) in een krachtige blues ballad, ...kippenvel! De overige tracks zijn ook zeer puike composities behalve inderdaad Fruitloop Daydream, das een beetje een buitenbeentje, valt uit de toon.
Als je dit album tot je genomen hebt ben je helemaal in je innerlijke zen................
(voor mij dan weer echt tijd om effe los te gaan! )