DJ Lars Holte - The First Summer (2000)

geen stemmen

Noorwegen
Dance
Label: Beyond Sunday

1. Miss Thunderpussy - The Ride [Fragma Remix] (5:19)
  2. Quadran - The Love I Lost [Maxi Club Vocal] (5:11)

met Tasha

3. Chris Raven - I Lost You [Extended Mix] (5:29)
  4. Dragonstar - Neverland [Cloudburst Dragon Mix] (5:31)
  5. VDM - Belivin in My Mind (3:11)
  6. Caspar Pound - Fever Called Love [HH Dub] (4:59)

met Plavka

7. Zombie Nation - Kernkraft 400 [DJ Gius Remix] (3:50)
  8. Gaya - 4 Elements [Extended Version] (7:54)
  9. Fire & Ice - Forever Young (5:10)
  10. The Draft - You Find Out [Club Mix] (7:15)
  11. Ascention - Stasis (4:29)
  12. Freejack III - Revenant (4:42)
  13. Dimorphic - Distorted Sensation (5:09)
  14. Arriva - African Soul Anthem [Atlantis Ita Remix] (5:25)
avatar van Bill Evans
The First Summer klinkt lekker zomers, zoals de titel al een beetje doet vermoeden. De cd bevat bekende en minder bekende trance-platen uit '99/'00 en is, net als de ITWT, Magik en ISOS-series, live in de studio gemixt.

Hij begint vrij rustig met vrolijke, zomerse klanken, om vervolgens de diepte in te gaan met wat meer stevige trance en luchtig te eindigen met het mooie African Soul Anthem. Klinkt misschien als een standaard mix-album, maar de plaatkeuze en de onberispelijke live mix zorgen ervoor dat dit geen 13 in een dozijn trance-cdtje wordt.
Het enige punt van kritiek is de toevoeging van Zombie Nation. Ik heb daar nooit iets aan gevonden.

Lars Holte mixte trouwens ook In Trance We Trust 003, één van de betere in de serie.