The Opposites - De Fik Er In (2005)

Label: Top Notch

1. Wat Staar Je?! (3:49)
  2. Fok Jou! (2:52)
  3. Je Kan Niks Doen (3:32)
  4. Ik Heb Geen Do (3:14)
  5. D'r Lekker Aan (2:10)
  6. Het Zit Zo (3:52)
  7. Drank Vannacht (3:30)

met Aisha Echteld

8. Oew Oew (3:35)
  9. Want Meisje (3:46)
  10. Ik Ben een Nerd (3:28)
  11. Geen Blad voor de Mond (3:49)
  12. Slaap (3:33)
  13. Wat Moet Je van Mij? (3:40)
  14. Ik Leef (4:13)
  15. Jij Denkt (4:23)
  16. Want Meisje [Remix] (3:42)
  17. Oew Oew [Remix] (5:12)
MJ_DA_MAN schreef:

Dat bewijst dit nou juist net niet. Opgezwolle o.a. bewijst dat.

deze jongens zijn 19 en 20, over een paar jaar zullen ze lyricaal beter in elkaar zitten. Productie talent heeft Big 2 zeker wel

om de lyrics zou ik hem niet luister, puur de muziek.3 dan maar

avatar van o zo duits
Har-M schreef:

Ach het is allemaal een beetje puberaal qua teksten maar de beats zijn ondanks dat ze weinig baanbrekend zijn wel lekker. Iets wat voor de flow absoluut ook geld. Gasten met talent derhalve. Ik geef hier wel een 3* voor. Ontstijgt de middelmaat, aardig plaatje wanneer je een keer geen zin hebt in politiek geengageerde hiphop. Ik bedoel qua teksten (inhoud) zijn legendes als Snoop en Dre ook niet echt hoogdravend. Al wil ik Big2 en Willy daar nu eigenlijk ook weer niet mee vergelijken, haha..

Pauper
Je kan niks doen en Oew Oew hebben best wel dope beats, daarom een 2*

Gister waren ze roermond, best wel dope concert, beuken, maar hun nieuwe cd is wel in orde, lyricaal gezien stelt het weinig voor, maar het is bounce en soms ietwat diepgaand, een 2,5.

avatar van MJ_DA_MAN
Was toch nog aardig verrast door dit album. Leuke beats, maar helaas wat zwakke (en vaak onverstaanbare) rappers. Tekstueel vond ik het ook nog wel meevallen, ik had op dat gebied veel minder verwacht. Al met al, 2,5*.

avatar van Giga_byte
Dit vind ik het slechtste Nederhop plaat tot nu toe gemaakt !
Alleen het nummer "Oew Oew" Heeft een lekkere beat.

Maarten||
Har-M schreef:

als je met productie het overnemen van beats bedoeld ?

avatar van Max Payne
Ik vind Oew Oew en Je kan niks doen echt mooie nummers, ken de rest verder niet heb het maar 4 sterren gegeven en dat kan het wel gebruiken zo lijkt het

Dr.Greenthump
Dat is niet echt de bedoeling moat

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album heeft me positief verrast. Ik dacht bij The Opposites aan het zoveelste matige urbangroepje maar daar is niets van waar. Ze kunnen allebei gewoon erg lekker rappen (ze hebben een erg goede flow). Beats zijn dik in orde. Teksten gaan er ook mee door maar soms iets té puberaal vind ik.

De binnenkomer 'Wat Staar Je' is een goed nummer en zet de toon voor de rest van het album. Fok Jou erg leuk nummer met een boodschap humoristisch verpakt. Je Kan Niks Doen heeft een relaxte beat en natuurlijk het standaard patserige geblaat. 'Ik Heb Geen Do' is een beetje een twijfelgeval. Beetje dom refreintje en die beat is nogal apart.

D'r Lekker An is vet grappig. Big2 vertelt hoe hij zijn hele school neerschiet. Het Zit Zo heeft weer een relaxte beat en maar weer lekker stoer doen. Oew Oew heeft helemaal een pompende beat een van de beste nummers. Drank Vannacht heeft voor de verandering een serieuze tekst. Erg mooi nummer.

Want Meisje is naar mijn mening een beetje een mislukt Reggae experiment. En dan hebben ze er verdorie ook nog een remix van gemaakt. 'Ik Ben Een Nerd' beetje matige tekst, slecht refrein ook maar de beat compenseert het enigszins. 'Geen Blad Voor De Mond' is weer zo'n stoer-doen nummer en best te doen.

Slaap past niet echt bij de rest van de nummers maar ik vind het wel 1 van de beste nummers. Wel origineel gedaan ook. Tekstueel ook goed. Wat Moet Je Van Mij is weer een beetje doorsnee. Ik leef is ook mooi en een beetje anders. Tot slot nummer 15 is de echte clubbanger van het album naar mijn mening. Hele lekkere opzwepende beat.

Ik beschouw The Opposites tot de betere Nederlandse hiphop. De meeste nummers zijn gewoon goed hoewel het soms ietwat eentonig wordt qua tekst maar dat mag de pret niet drukken. Dus 4 sterren.

Chriss
Dan breng je Vuur mixtape uit en kom je daarna aankakken met dit jammer maar door paar nummers die op de mixtape ontbreken toch nog redelijk..

Geweldig! Zo anders dan alle andere nederhop, maar zo vet. Heb deze echt ontzettend veel gedraaid, gewoon omdat die nummers zo verslavend zijn. 4,5*

Superbeertje
Je Kan Niks Doen is het beste nummer op deze CD, ze moeten idd nog groeien hier. Op Begin Twintig vind ik ze al beter komen. 2,5*

ik vind dit aardig tot goed. Het is niet hoogstaad maar de flow van willy en big2 vind ik erg lekker. De teksten zijn niet geweldig maar kan ook zeker slechter. de beats vind ik een pluspunt op dit album, zeker voor nederlandse begrippen. ik geef dit album 3* net als hun mixtape Vuur

avatar van Stapler
Wel leuke CD, heb hem origineel maar luister er eigenlijk nooit meer naar.

MJ_DA_MAN schreef:

Co-sign .

avatar van MAS
MAS
Hier waren The Opposites nog een beetje leuk in tegenstelling tot die slappe zooi die ze nu maken.

avatar van Stapler
Het is over het algemeen wel goed geproduceerd. De lagen in Slaap, de in bijna elk nummer diepe bassen, de kleine afwisselingen in de beats.
Toch maar een halfje hoger en Je Kan Niks Doen is mijn favoriet .

avatar van KILLERBEE99
D'r Lekker Aan

Oew Oew en Slaap zijn echte vette tracks.

avatar van Arrie
Stapler schreef:
Het is over het algemeen wel goed geproduceerd. .

Ik vind Big2 over het algemeen ook een prima producer eigenlijk. Ook bijvoorbeeld nummers als Dom, Lomp & Famous en de singles van Dio.

'De Fik Erin' is de eerste album van het rapduo The Opposites, en als het is enigszins rommelig, het voor zeker de talent van de twee jongen jou laat zien, maar het mogen rauwe en onontwikkeld zijn. De album singles, 'Fok Jou', en, 'Slaap' zijn de hoogtepont van het album, en liedjes zoals, 'd'r lekker aan', en, 'want meisje', extra flair aan de album toevoegen, soms het kan plat vallen met een enigszins gemiddele lied zoals, 'Jij Denkt', dat voor mij als een slecht 50 cent wannabe track geluiden. Overal de album, 'De Fik Erin' kan beschouwd als een goede eerste album zijn, en het weg geplaveid voor de monster 2007 'Begin Twintig' album, en een interessant en makkelijk luister gevoelen kan bereikt zijn, ondanks de soms vervelend keer, maar die zeggen, Big2 en, Willy kan terug kijken met trots aan dit album, als het is een echt luisterbaar eerste inspanning.

avatar van MAS
MAS
De weg was na dit album inderdaad geplaveid maar ik krijg het gevoel dat het een doodlopende weg is.

avatar van party
ik als opposites fan vindt deze cd nog mee vallen. de stem van willy vindt ik maar een beetje saai en past niet bij de tekst. big 2 vindt ik persoonlijk beter. dit was nog de tijdperk dat big 2 kon produceren, nu klinke de beats alemaal het zelfde. af en toe vindt ik zijn tekst wel slecht. maar ik geef er nog steeds een 3.0 voor.

avatar van Joor02
Deze CD is ook lekker, maar niet elk nummer. Het begint wel heel goed, maar kakt op een gegeven moment een beetje in. Met soms wel weer een uitschieter.