Kratos Himself - A Town Called Imaginarium (2013)

Electronic / Hip-Hop

5. This Town
  6. Don't Call Me
  7. Till We Meet Again
avatar van Sjoerd_
De EP is vanaf vandaag te beluisteren en te kopen op A Town Called Imaginarium | Kratos Himself - kratoshimself.bandcamp.com

Ik raad iedereen aan om dit eens te beluisteren.

avatar van Delars
Nice

dit klinkt idd best nice

avatar van -SprayIt-
Ook ik ben fan!

Yann Samsa
Dit is echt geweldig. Zeer sfeervol, meer dan eens behoorlijk zuiders, en zo'n mooi warm en vol geluid. Het label hiphop lijkt me niet echt passend bij deze EP.

avatar van Metalhead99
Deze nieuwe EP van Kratos Himself kan gezien worden als een muzikale reis door tijd en ruimte.
Ik lees hierboven dat hiphop niet echt passend lijkt. Daar ben ik het mee eens, maar daarnaast ben ik van mening dat we niet moeten proberen om dit in een hokje te gaan stoppen. Gewoon luisteren en genieten.
Kratos neemt de luisteraar deze keer weer mee naar het Midden Oosten met tracks als "Ayahuasca" en "This Town". De algehele sfeer van de EP zou als "dromerig" omschreven kunnen worden en deze sfeer en stijl bevalt me wel. Met "Don't Call Me" gaat het zelfs nog even behoorlijk de psychedelische kant op en bij sommige passages in dit nummer lijkt het er ook op dat de inspiratie direct uit de psychedelische rock scene uit de jaren '60 en '70 komt.

Deze muziek is meer een beleving dan dat ik echt in woorden kan omschrijven wat er allemaal voorbij komt. Daarom raad ik mensen ook gewoon aan dit eens te beluisteren om zelf eens een indruk te krijgen.