Stephan Micus - Ocean (1986)

West-Duitsland
Wereld
Label: ECM

1. Part I - Voice, 6 Hammered Dulcimers, Nay (8:06)
  2. Part II - 4 Sho, Shakuhachi, 3 Bavarian Zithers, 2 Hammered Dulcimers (19:54)
  3. Part III - 3 Hammered Dulcimers, Shakuhachi (15:53)
  4. Part IV - ShoSolo (7:12)
avatar van Ataloona
Echt een wereldplaat. Prachtige harmonieën, magnifiek gitaarspel en een enorme diversiteit aan exotische muziek. Ocean heeft een soort van elektronische timbre over zich heen die een innerlijke reis organiseert aan de hand van je chakra's. Laat jezelf op intuïtieve wijze openstellen aan deze mondaine plaat die al het moois van deze aarde in 51 minuten illustreert. Een hele hoop vage babbels wellicht, maar dat hoort nou eenmaal bij een plaat als Ocean. 4,5*