The Pineapple Thief - 10 Stories Down (2005)

Label: Cyclops

1. Prey for Me (6:39)
  2. Clapham (4:28)
  3. Wretched Soul (4:58)
  4. The World I Always Dreamed Of (7:12)
  5. Start Your Descent (3:53)
  6. My Own Oblivion (3:39)
  7. It's Just You and Me (4:57)
  8. The Answers (5:21)
  9. From Where You're Standing (4:06)
  10. I Will Light Up Your Eyes (7:22)
  11. Who Will Light Up Your Eyes? (7:55)
  12. Sunday: Crash * (6:24)
  13. Monday: Sleep * (5:25)
  14. Tuesday: Haboob * (9:09)
  15. Wednesday: The Snail Song * (8:32)
  16. Thursday: Fifty Four * (7:01)
  17. Friday: 5 Minutes * (5:12)
  18. Saturday: Reverse * (8:24)
  19. Sunday: King Street * (8:25)
totale tijdsduur: 1:00:30 (1:59:02)
avatar van Flipper
Vaak wordt TPT vergeleken met Porcupine Tree, maar die overeenkomst zie ik niet zo. Ik hoor veel meer Anathema/Elbow/Colplay. Neemt niet weg dat dit hele mooie muziek is, een album met vele juweeltjes.
Heb hem net aangeschaft, dus ik moet het allemaal nog laten bezinken.

avatar van Flipper
Heb dit schijfje nu een aantal weken in huis en na veel luisterbeurten komt bij mij het gevoel boven dat ik het allemaal al een keer gehoord heb. Mooie en pakkende melodieën, maar toch te veel in herhaling. In het tweedelige 'Light up your eyes' wordt de herhaling wel zo zeer consequent doorgevoerd, dat het gaat irriteren.

Een CD die niet in mijn speler blijft zitten, maar wel af en toe een langs zal komen.

De eerste impressie van 4* wordt 3.5*

avatar van Fr@nk
Absoluut het mooiste album wat Pineapple Thief ooit gemaakt heeft. Met de albums ``Little man` en What we have Sown`die hierna zijn uitgebracht loopt de kwaliteit toch wat terug.

avatar van dynamo d
Prima, een nieuwe MuMe-er met goede smaak. Welkom, Fr@nk! Mooie top 10 ook. Heb al tijdje dit album niet beluisterd, maar moet dat snel weer eens gaan doen want 10 Stories Down is inderdaad erg goed.

avatar van hogweed
In tegenstelling tot andere albums van TPT, duren sommige nummers op 10 Stories Down iets te lang, en valt het mij niet mee de aandacht er voor de volle 100% bij te houden. Gek genoeg vervelen langere nummers als The World I Alwayd Dreamed Of en Light Up niet echt. Verder mis ik in tegenstelling tot b.v. het fraaie voorgaande album Variations on a Dream afwisseling in instrumenten en klankkleur. Het lijkt er op dat dit album (te) snel is opgenomen en uitgebracht.

Gelukkig ben ik in bezit van de speciale uitgave met extra cd Eight Days Later, die bij vlagen erg interessant is.

Kingsnake
Geweldige plaat. Fijne sfeer voor de herfst. Goede songopbouw en aangename zang.

Snap de vergelijking met Porcupine Tree niet helemaal. Maar goed.

nicoot
Wordt binnenkort heruitgebracht + bonus disc '8 Days Later'!

avatar van dynamo d
Met bonus disc ´8 Days Later´ is nu verkrijgbaar

10 Stories Down Re-issue Pre-order | News | The Pineapple Thief - pineapplethief.com

Zeer de moeite waard!

sigurros88
Ik kon deze niet voorbij lopen zonder het te kopen.

Een van de beste PT-albums. Er staan niet voor niets 4 nummers van dit album op 3000 Days. Klasse plaatje dit! Geen slecht nummer te bekennen.

BAAAM. 4,5 sterren!

avatar van Supersid
Jammer dat de twee 8-days platen niet apart te scoren zijn. Maar dat maakt dit dus een geweldige dubbelaar, zeker 4* waard!

avatar van Thin Air!
dynamo d schreef:
Met bonus disc ´8 Days Later´ is nu verkrijgbaar

Zeer de moeite waard!

The Pineapple Thief/Kscope is geloof ik heel de backcatalog opnieuw aan het uitbrengen. Een zeer goed initiatief.
Is deze CD ook re-mastered & re-mixed ten opzichte van de eerste uitgave? Ik zit eraan te denken deze te kopen maar heb de eerste uitgave al. Bovendien heb ik de originele 8 days als tweede schijf bij Variations on a Dream gekregen.
Vraag me af of dit dan nog meerwaarde heeft..

avatar van Eveningguard
Wat zijn de twee afsluiters toch mooi! Meerdere malen tot tranen geroerd.

avatar van Clownvis
Thin Air! schreef:

Vraag me af of dit dan nog meerwaarde heeft..

Inmiddels te pre-orderen in diverse winkels, verwachte uitgave op 20 oktober, is alleen de 1 cd versie. Ik heb de 2 cd versie al in bezit dus deze is voor mij niet interessant. Ik zit te wachten op de heruitgave van 12 stories down op cd.