Hunters & Collectors - Hunters & Collectors (1983)

Australiƫ
Label: OZ

1. Towtruck (4:55)
  2. Droptank (4:54)
  3. Mouthtrap (4:03)
  4. Lumps of Lead (4:12)
  5. Talking to a Stranger [Remix] (7:30)
  6. Scream Who (4:09)
  7. Run Run Run (9:05)
Heerlijke verzamelaar, H&C zitten tussen New Wave en Midnight Oil in, invloeden van waarschijnlijk Theatre of Hate. Talking to a stranger is het prijsnummer, ken ik al sinds 1983 wat een prachtige hooks, suspense en opbouw.

avatar van Premonition
Dit is geen verzamelaar, maar de EP Payload, die de band in 1982 uitbracht, met een andere mix van Talking to a Stranger. Was volgens mij puur voor de Engelse markt bedoeld, waar ze in 1983 uitgebreid hebben getoerd.

avatar van Premonition
Talking to a Stranger moest de single worden voor hun doorbraak, maar dat gebeurde in Europa niet. Best gek eigenlijk, want het geluid van de band was opwindend en ook best orgineel in de eerste jaren. Na 1984 werd wat mij betreft wel een pak minder.
Fijn baswerk op deze EP!