Doctor Rockit - Indoor Fireworks (2000)

Electronic
Label: Lifelike

1. Welcome (1:37)
  2. Roman Candle (2:37)
  3. You Are the .... (3:05)
  4. Metro (4:40)
  5. Hymnformation (2:05)
  6. Café de Flore (8:25)
  7. Eau d'Erik (7:54)
  8. Summer Love (2:46)
  9. Spare Brain (2:39)
  10. Spanish Neighbour (0:47)
  11. The Whistler (2:52)
  12. Music from a Film (3:17)
  13. I Met Somebody Else (5:15)
  14. Song with Words (7:24)
  15. Bum Notes (0:54)
  16. Cath's Machine (1:42)
  17. This Is the End (1:01)
avatar van tovenaar
Dit is toch deze zomer m'n favoriete album geworden. The whistler doet het nog steeds heerlijk goed en loom, nonde.. krijg er direct weer vakantiegevoel van als ik het hoor. Ik wil de zon terug!

Mijn favoriet is You are the... wat blijft dat toch een heerlijk schattig en mooi geproduceerd trackje. Herbert levert met indoor fireworks z'n beste album af wat mij betreft, heerlijk speels, schattig, lievig en leuk. Niet te veel aan de hand, gewoon lekker zon en kampvuurtjes.

.... En toch zeker niet simpel of saai! Dat vind ik juist zo knap; het is toch nog steeds Herbert, intelligente muziek.

ben op één avond zo een beetje alles aan het aanvullen over herbert ,jaren na datum, maar dit enkel omdat ik simpelweg nog nooit mijn ervaringen over zijn muziek op deze manier heb gedeeld, dus daar gaan we weer, zoals al gezegd bij de bespreking van the music of sound, de voorganger van deze plaat, is de spielerei en het haast kinderlijke enthousiasme van zijn alter ego doctor rockit hier tot een absoluut hoogtepunt gekomen, café de flore in the charles websters latin lovers remix is ondertussen wereldwijd een eigen leven gaan leiden in verschillende clubs, zo zag ik deze versie vorige week nog op een nieuwe verzamelaar maar dit geheel terzijde, terwijl ik net luister naar het zalige nummer 13 van deze plaat I met somebody else; de titel alleen al zorgt voor een onmogelijke zoektocht naar verbanden tussen muziek en taal; zijn muziek is eigenlijk enkel voor iedereen die nog kind durft te zijn ongeacht de leeftijd die je hebt (die van mij is inmiddels als 31) maar ik ben zowat het grootste kind dat er rondloopt denk ik terwijl er brede lach verschijnt bij het horen van hymnformation nummer 5 op dit oeuvre d'art

ik merk dat er hier niets is terug te vinden over zijn andere alter ego's wishmountain en radioboy, ben net gaan kijken bij toevoegen lijkt nogal ingewikkeld maar zal mij daar dan wel eens mee bezighouden