Grobschnitt - Symphony (2013)

Alternatieve titel: Live 2012

Duitsland
Label: Sireena

1. Symphony (10:12)
  2. Beyond (2:14)
avatar van Brunniepoo
Het concert dat ik vorig jaar van Grobschnitt zag was voor mij het beste concert van 2012. Ze gaven toen vier concerten met een symphonieorkest in het Duitse Hagen en de twee nummers op dit album (EP? Single?) zijn toen opgenomen.

Waarom een album met ruim twaalf minuten muziek terwijl ze ruim twee uur gespeeld hebben (en heel Rockpommels Land deden)? Ik heb geen idee maar ik heb een lieve duit over voor een cd of dvd van het volledige concert. Dit album is namelijk leuk als teaser maar ook niet meer dan dat.

Symphony is de versie met orkest van Die Sinfonie en daar proef je de meerwaarde van het orkest al vanaf de eerste klanken. Beyond daarentegen is hier een behoorlijk miskleun. Niets mis met het nummer maar het werkt binnen de context van Rockpommels Land en totaal niet als twee minuten afzonderlijke muziek.

Dit album is al met al eigenlijk vooral een gemiste kans maar ik blijf hopen dat ooit een volledig concert wordt uitgegeven...