Dungen - Dungen (2005)

Alternatieve titel: 1999-2001

Zweden
Label: Subliminal

1. Stadsvandringar: A) Runt Och Tillbaka B) Ängzlycka 1 C) Mitten Av Mars D) Nedför, Släpper du Taget? (14:50)
  2. Midsommarbongen: A) Samling B) Ängzlycka 2 C) Alstermo Flygplats D) Livet Som Man Borde Leva Det E) Bockagöl F) Livet Som Man Lever Det (18:35)
  3. Lilla Vännen: A) Det äkta Och Nära B) Dock Allere'n C) Om Lilla Vännen D) Känslan Som Gror (11:37)
Het gaat hier om werk uit de periode 1999-2001.
Ongetwijfeld uitgebracht vanwege het grote succes van Ta Det Lugnt.

Ken er nog niet alles van, en lijkt me iets minder sterk dan Ta Det Lugnt, maar ik ga wel proberen deze te kopen tijdens het optreden deze week.
Hebben ze die niet dan koop ik hem alsnog wel via internet

avatar van Martin Visser
Ik heb 'm gekocht op hun Rotown-concert. Een keertje gedraaid, maar stukken minder dan Ta det lugnt. Hier stijgt wel de geur van bloemenmeisjes en flower power op. Doet me hier en daar denken aan The beat of the earth, een geïmproviseerd psychedelisch plaatje van eind jaren zestig.

Deze dus.

Klinkt toch wel interessant en wat een geweldige hoes ook!

Als ik die Ta Det Lugnt een beetje ken, ga ik dit ook wel proberen, denk ik.

Ook ik heb deze cd gekocht bij het Rotown-concert.
Het mag dan misschien allemaal wat minder spannend klinken als Ta Det Lugnt, maar dat flower-power sfeertje spreekt me eigenlijk best wel aan.

Gewoon lekker psychedelisch meezweven en zeer geschikt om te draaien als achtergrond (alhoewel dat wat zonde is ). Een (best overwacht) mooie cd.

Ja, ik mag dit bandje wel

Heel onverwacht merk ik dat ik dit album gedurende een hele week toch al erg vaak gedraaid heb: mensen die Ta Det Lugnt helemaal het einde vinden moeten zich niet door een eerste luisterbeurt laten afschrikken.
Mensen die Ta Det Lugnt net een tikkeltje te veel vonden moeten dit zeker ook (nog) eens proberen.

Ik ontdek telkens weer mooie stukjes op dit album en ik begin het steeds lekkerder te vinden (i.t.t. Ta Det Lugnt waar ik gelijk al om was).

avatar van Martin Visser
aERodynamIC schreef:

Dan geef ik 'm toch nog een kans!

avatar van jurado
Het eerste nr. bestaat uit leftovers ,allemaal stukken aan elkaar geplakt.

vindt het wel cool

avatar van HiLL
Nummer 2 duurt wel heeeeel lang.

avatar van Nicolage Rico
HiLL schreef:
Nummer 2 duurt wel heeeeel lang.

Ja, nummer 1 en 3 zijn daarintegen heel kort........

avatar van jurado
Ik bedoel dus ook nr 2 uiteraard...

Electro_
Die titels lijken me ook niet helemaal in orde.

Electro_ schreef:
Die titels lijken me ook niet helemaal in orde.

Laat ik nu net de cd zelf hebben en jou verzekeren dat die kloppen

Vandaag binnen gekregen.......ben benieuwd!

Deze is idd niet zo briljant als Ta Det Lugnt maar hij is zeker het kopen waard. Ik heb hem nu 1 keer gedraaid en het klinkt idd flower power-achtig/experimenteel. Ook Mike Oldfield hoor ik er trouwens duidelijk in terug. Je kunt wel horen dat hier niet de eerste de beste band staat te spelen, bij vlagen is het namelijk behoorlijk geniaal! Een groeiertje. Voor dit moment 4 sterren. ****