Esoteric - Subconscious Dissolution into the Continuum (2004)

Label: Season of Mist

1. Morphia (15:54)
  2. The Blood of the Eyes (12:36)
  3. Grey Day (17:03)
  4. Arcane Dissolution (7:49)
avatar van Nakur
traag, traaaaaaaaaaag en psychedelisch. Letterlijk gemaakt onder invloed. maar wel een hele enge, mind-fuck plaat zeg. lekker!

avatar van snarf349
op de nieuwe plaat doen ze hetzelfde, maar dan 2 cd's lang.

avatar van Nakur
Sorry, 2 cd;s achter elkaar trek ik echt niet

avatar van snarf349
ware het niet dat deze plaat behoorlijk minder is dan de nieuwe plaat.

bennerd
Hoewel ik niets met dit genre heb (doom in het algemeen, om het maar eens breed te trekken) werd ik toch aardig overtuigd door deze band toen ik ze live mocht aanschouwen in een of ander jeugdhuis in Zomergem. Het optreden, dat met gemak een uur duurde, was gewoon één lange trip waarin je werd meegezogen door de psychedelische muziek, aangevuld door (wat zeg ik: vermengd met) vertraagde en onheilspellend klinkende grunts.

Is het op album een even interessante belevenis? Neen, maar het zou te hoog gegrepen zijn om dat te verwachten. Op plaat krijg je natuurlijk het befaamde struikelblok genaamd 'productie'. Die is geen ramp, maar je moet er wel even aan wennen.

Net zoals de muziek, trouwens. Heerlijk om je te laten meeslepen, maar na een tijd had ik het gevoel het wel gehoord te hebben. Naar mijn gevoel duurt de plaat net iets te lang, maar misschien is dat een geval van gewenning. Het zal hier zeker wel nog een paar keren langskomen, want interessant was het zeker.