Porcupine Tree - Yellow Hedgerow Dreamscape (1994)

Alternatieve titel: A Collection of Rare & Early Tracks 1989-1991

Label: Magic Gnome

1. Mute (8:08)
  2. Landscare (2:59)
  3. Prayer (1:38)
  4. Daughters in Excess (6:35)
  5. Delightful Suicide (1:04)
  6. Split Image (1:53)
  7. No Reason to Live, No Reason to Die (8:01)
  8. Wastecoat (1:12)
  9. Towel (3:36)
  10. Execution of the Will of the Marquis de Sade (5:09)
  11. Track Eleven (3:00)
  12. Radioactive Toy (5:58)
  13. An Empty Box (3:13)
  14. Yellow Hedgerow Dreamscape (10:45)
  15. Out * (8:58)
  16. The Cross * (9:59)
  17. Music for the Head (1:24)
totale tijdsduur: 1:04:35 (1:23:32)
Het plaatje van de hoes is die van de rerelease op vinyl.
De eerste CD die ik kocht van Porcupine Tree was deze.
Het is nu een collector's item dat voor idiote bedragen op Ebay van eigenaar verwisseld. Deze verzamelaar is samengesteld uit de cassettes Tarquin's Seaweed Farm en The Nostalgia Factory en is volgens mij niet onaardig maar zeker niet essentieel.

Petur schreef:
Het plaatje van de hoes is die van de rerelease op vinyl.
De eerste CD die ik kocht van Porcupine Tree was deze.

Ben dit jaar groot liefhebber van Porcupine Tree geworden en zou deze maar wat graag in bezit hebben. Er zijn trouwens wel meer PT-albums moeilijk verkrijgbaar zoals Stupid Dream, Metanoia en Recordings. Eerstgenoemde wordt dit jaar op dvd-audio/dts 5.1 uitgebracht en Metanoia wordt eind februari weer opnieuw uitgebracht. Nu nog wachten op Yellow Hedgerow Dreamscape ...

avatar van ChrisX
Ben bang dat er heel lang gewacht kan worden op een re-release van dit album, tenminste dat is wat Steve Wilson al jaren antwoord op vragen van die strekking.

avatar van Tsjo-Wi
Hmm beetje saai album naar mijn mening, beetje vage geluiden en het kabbelt allemaal maar wat voort. Toch creeert het soms nog wel een mooi sfeertje, en The Cross / Yellow Hedgerow Dreamscape is toch wel een hele vette track! 3*

avatar van dynamo d
Ik heb deze onlangs nog op internet kunnen kopen, en niet eens zo duur. Ben er heel blij mee voor m'n collectie. Dit album heeft iets avant-gardistisch. Het is een beetje de rest van wat niet op The Sunday of Life... terecht kwam. Mute, No reason to live, no reason to die en Radioactive Toy vind ik de beste nummers. Het titelnummer is ook niet slecht.

avatar van vigil
dynamo d schreef:
Ik heb deze onlangs nog op internet kunnen kopen, en niet eens zo duur..

ik weet natuurlijk niet wat je er voor betaald heb maar zelfs 150 euro is al niet zo duur (wel voor mij overigens) bij deze plaat.

vigil schreef:

Zo'n 25 euro. I am a lucky bastard

avatar van vigil
dynamo d schreef:

Zo'n 25 euro. I am a lucky bastard

CannabisFristi
Weinig nieuws. Alleen Mute is een leuke opener. Een wat vreemde verzamelaar.

avatar van dynamo d
Dit album is geremasterd en hier weer te koop:
Porcupine Tree – Yellow Hedgerow Dreamscape (CD) – StevenWilsonHQ.com

Niet zoals de latere Porcupine Tree albums maar nog heel erg experimenteel en avant-gardistisch. Toch de moeite waard, deze muzikale experimenten van de toen nog piepjonge Steve Wilson.

De tracks zijn dezelfde als op de oorspronkelijke versie op één uitzondering na. The Cross heeft SW geschrapt en daarvoor in de plaats staat de track 'Out' en de titeltrack staat er nu apart op, dus geen combinatie meer met een andere track.