Saigon Kick - Saigon Kick (1991)

Rock / Metal

4. Suzy (3:40)
  5. Colors (3:43)
  6. Coming Home (4:17)
  7. Love of God (4:00)
  8. Down by the Ocean (2:35)
  9. Acid Rain (1:39)
  10. My Life (4:46)
  11. Month of Sundays (2:26)
  12. Ugly (2:36)
  13. Come Take Me Now (4:37)
  14. I.C.U. (3:49)
avatar van glenn53
Geweldig debuut, nog gezien op Dynamo '91

avatar van trebremmit
Wat een goeie band is Saigon Kick eigenlijk, ik had me er nog nooit in verdiept, maar dit album is echt heerlijke melodieuze hardrock/heavy metal met harmonieuze zang. Goeie band!

Ozric Spacefolk
Kruising tussen alternative, crossover, metal, rock, grunge en what not.

Erg originele muziek. Het is erg groovy en niet bedoeld voor de hitlijsten. Toch is de band wel even populair geweest...

avatar van Metalhead99
Ik had er nog nooit van gehoord, maar las zojuist hier, Metalfan.nl: Saigon Kick komt weer bij elkaar dat ze weer bij elkaar komen. Het materiaal op youtube klinkt goed. Zeker iets om me meer in te verdiepen!

avatar van milesdavisjr
Saigon Kick is alweer enige tijd bij elkaar en of er een album komt, de band maakt nog geen aanstalten om samen de studio in te duiken. Dan dit album; het viel vrijwel weg tussen al het grunge geweld wat begin jaren 90 op ons af werd gevuurd. En dat is jammer want het is een prima plaatje. Mooie samenzang, lekkere grooves en catchy songs. Nog niet zo goed als opvolger; The Lizard, maar met New World, What You Say, Suzy en I.C.U. lieten de heren horen dat ze uit het goede hout gesneden waren.

avatar van frolunda
Het mindere broertje van Mindfunk (rond dezelfde tijd) dat tegenwoordig behoorlijk gedateerd klinkt.
Ik kan me leukere platen voorstellen om op terug te grijpen.

avatar van milesdavisjr
frolunda schreef:
Ik kan me leukere platen voorstellen om op terug te grijpen.

Ik zou Saigon Kick toch echt niet direct willen vergelijken met Mindfunk.
Mindfunk was toch wat zwaarder en donkerder, met name de 2e plaat lijkt in het niets op Saigon Kick.
Er zijn ook wel leukere platen om op terug te grijpen maar wat de heren op deze plaat laten horen klinkt fris, haast Beatlesque achtig en binnen het genre destijds redelijk vernieuwend. Ik zou de band veel eerder willen vergelijken met een band als King's X of Galactic Cowboys, ook uit dezelfde periode.