Zucchero - Blue Sugar (1998)

Italiƫ
Pop / Blues
Label: Polydor

1. You Make Me Feel Loved (4:02)
  2. Blue (5:48)
  3. Arcord (4:44)
  4. Puro Amore (3:31)
  5. Back 2 U (4:36)
  6. Donkey Tonkey (4:57)
  7. X Sempre Tuo (Temporaneamente) (4:10)
  8. Eccetera Eccetera (5:31)
  9. Karma Stai Calma (4:46)
  10. Dopo Di Noi (4:34)
  11. I Tempi Cambieranno (4:44)
avatar van musicfriek
Blu.... wat een heerlijk nummer!! Ik geniet zo intens van deze muziek. Heerlijk combi van pop/blues. Dat dit album er nog niet op stond.

avatar van dynamo d
musicfriek schreef:

Inderdaad deze muziek is combi pop/blues en niet zoals hier toegevoegd pop/rock. Zucchero ziet zichzelf ook als een blueszanger. Te gemakkelijk wordt overal maar rock achter gezet.

Zucchero is in één woord geweldig. Geweldige stem, geweldig gitaarwerk, zoveel gevoel in zijn werk. Blue Sugar is hier een perfect voorbeeld van met nummers als Puro Amore en X sempre Tuo. Geen feestalbum overigens, Shake kreeg in 2002 wat vlottere nummers mee, Blue is echt Blue.

Ijzersterk album met een hele rits aan fantastische songs. Zoals vaker bij Zucchero, is de Italiaanse versie van het album sterker dan de engelse versie, al is de engelse versie van blu ook zeer sterk qua tekst. Vaak zijn de engelse versies van Zucchero's songs vrij zwak, zowel qua vertaling als qua vertolking.

Blue Sugar is moeilijk te typeren. Minder 'bluesy' dan ander Zucchero werk, maar ook minder poppy. Gooi dan nog wat trip-hop in de mix en je hebt een veelzijdig album, met prachtige songteksten (italiaanse versie), geweldig gitaarwerk, een dijk van een stem en een zeer stemmige sfeer. Toch geen 5 sterren, eigenlijk alleen om het in mijn ogen vrij zwakke 'Donkey Tonkey'.

Een sterke aanrader en een album dat veel te weinig aandacht heeft gekregen buiten Italie.

Helemaal mee eens. Wat mij betreft het beste Zucchero-album.

avatar van dynamo d
Erg goed album, vooral Arcord, Puro Amore en Eccetera Eccetera zijn mijn favoriete nummers op Blue Sugar.