John Moreland - In the Throes (2013)

Rock / Folk
Label: Last chance

1. I Need You to Tell You Who I Am (4:18)
  2. Nobody Gives a Damn About Songs Anymore (3:15)
  3. Blacklist (5:01)
  4. Your Spell (3:18)
  5. 3:59 AM (3:00)
  6. Break My Heart Sweetly (5:23)
  7. Oh Julia (3:47)
  8. God's Medicine (3:07)
  9. Gospel (3:36)
  10. Blues & Kudzu (3:18)
Wat ik doe als ik snachts niet kan slapen? Dit soort plaatjes luisteren hoort daar zeker bij. John Moreland mag zich vanaf nu wekelijks tot mijn "whisky en insomnia" playlist rekenen, Lekker intiem, rauwe stem en lekker geproduceerd.

avatar van Lambchop
Prachtige stem en goed gitaar spel. Break my heart sweetly is mn lievelings track

avatar van popstranger
Serieus? Zo weinig stemmen bij een album als dit? Steengoede singer/songwriter die duidelijk boven het spreekwoordelijke maaiveld uitsteekt. Als je nummers zoals Break My Heart Sweetly kan schrijven dan ben je zowiezo een van de favorieten ten huize popstranger.

avatar van Gladius
manman, wat een geweldige tekstschrijver is deze man toch.
bij elke luisterbeurt ontdek ik nieuwe parels van teksten.
toch ongelooflijk dat zo'n fantastische artiest zo onder de radar blijft...

avatar van Smeerklaas
Heerlijk album om even op te zetten op de late uurtjes. Een krakerige stem met mierzoet gitaarspel blijkt een goede combinatie te zijn. Gospel is mijn favoriete nummer.