The Guess Who - American Woman (1970)

Canada
Label: Buddha

1. American Woman (5:11)
  2. No Time (3:50)
  3. Talisman (5:10)
  4. No Sugar Tonight / New Mother Nature (4:55)
  5. 969 (The Oldest Man) [Instrumental] (3:00)
  6. When Friends Fall Out (3:04)
  7. 8 (3:30)
  8. Proper Stranger (4:06)
  9. Humpty's Blues / American Woman (Epilogue) (6:12)
  10. Got to Find Another Way (2:51)
avatar van Lennonlover
zéér tof album. vooral american woman en no sugar tonight

avatar van Lennonlover
Lennonlover schreef:
zéér tof album. vooral american woman en no sugar tonight
Ook "No Time" maar die zat al op hun vorige.

avatar van heicro
Dit is een vergeten album van een geweldige band met Randy Bachman nog in de gelederen.
De uitvoering van American Woman is magistraal en met veel power gespeeld en gezongen. Een klassieker. Hierbij is de cover van Lenny Kravitz is een slap aftreksel. No Time is ook een klasse nummer, zeer goed gezongen door Burton Cummings en Proper Stranger is ook heerlijk.
Voor liefhebbers van stevige rock een must.

avatar van Omsk
Leuk als je je hele carrière aan één enkele gitaarriff hebt te danken.

avatar van jellecomicgek72
American Woman, yeah!

avatar van milesdavisjr
In Canada altijd een redelijk grote band geweest met onder andere Bachman in de gelederen. Hoewel de sterkste troef in mijn ogen altijd Burton Cummings is geweest. Een zanger met een flexibele stem, van intiem tot aan krachtig en bijna altijd zuiver. In Nederland waarschijnlijk alleen bekend van de hit American Woman, door Lenny Kravitz succesvol gecoverd. Dat de heren op ons continent niet de bekendheid genieten zoals dat wel het geval is in Noord-Amerika zit hem waarschijnlijk in te weinig promotie, het al 'bekende' Britse geluid wat de heren produceren en de vele genres waar de band uit put. Folk, blues, jazz, een vleugje boogie woogie, de mannen waren niet vies van kruisbestuivingen. Dat is tevens de kracht als wel de zwakte van veel albums van The Guess Who. Het is allemaal wat onevenwichtig. Echter met uitstekende nummers als These Eyes, Clap for the Wolfman, No TIme, Undun, No Sugar Tonight en het swingende American Woman had de band genoeg in huis om wereldwijd door te breken. Dit album is de sterkste plaat van de band, uitgebalanceerd, goed geproduceerd, toegankelijke nummers en het bevat DE hit.