Bauer - Astronauta Olvidado (2004)

1 stem

Argentinië
Label: Nadar Solo Discos

1. De Las Nubes Al Sol, del Sol Al Espacio, del Espacio Al Vacío (6:46)
  2. El Verano del Cohete (4:28)
  3. Astronauta Olvidado (6:32)
  4. Novelty (7:35)
  5. La Mañana Verde (4:28)
  6. Zurich Queda en París (8:09)
  7. Falla en el Transbordador (5:52)
  8. Vendrán Lluvias Suaves (6:12)
  9. Durmiendo en La Nieve de Gerry (8:30)
  10. Hemos Traído Rocas Lunares (4:39)
  11. Un Camino a Través del Aire (9:23)
BrotherJohn
Doe Radiohead, Mogwai, Sigur Rós en The Church in de blender, en het resultaat zou zomaar naar Bauer kunnen smaken. Dat doet wellicht vermoeden dat dit een slap aftreksel is, maar dat is het zeer zeker niet. Qua compositie steken de nummers een beetje conventioneel maar met veel gevoel voor timing en detail in elkaar, het geluid en de productie zijn dik in orde, het eenzame spacy sfeertje heeft wel iets unieks over zich. De stem is minder opdringerig dan die van Thom Yorke en Jónsi maar is enigszins vergelijkbaar. Dit album staat als een huis, ook door de stevige begeleiding die aan Mogwai doet denken. Nooit gedacht dat er in Argentinië ook zulke muziek gemaakt zou worden. Hoe kwam dit nou ook alweer zomaar op mijn 'nog te luisteren' lijst terecht? Volgens mij was het omdat dit hoog staat in de postrock toplijst op RateYourMusic.