Tröckener Kecks - Meer Niet! (2002)

Label: [PIAS]

1. Niemand Thuis (5:21)
  2. Meer Niet! (3:43)
  3. Met Hart en Ziel (3:48)
  4. Nu of Nooit (4:34)
  5. In Tranen (6:00)
  6. Veel Te Veel Water (4:56)
  7. Waaklied (5:10)
  8. Zou Je Niettegenstaande de Recente Gebeurtenissen Toch Nog een Verblijf op Amoureus Gebied in Overweging Willen Nemen Alsjeblieft (5:12)
  9. De Jacht Is Mooier Dan de Vangst (9:09)
  10. Czaar Peterstraat (5:44)
  11. Een Dag, Zo Mooi (5:06)
  12. Niemand Danst (6:05)
  13. Ik Denk Nooit Meer aan Jou (8:07)
  14. Paradijs (5:36)
  15. Altijd voor 'T Eerst (5:20)
  16. Vanavond voor Altijd (4:25)
  17. Twee (4:22)
  18. Het Feest van de Gemiste Kansen (4:22)
  19. Het Komt Nooit Meer Goed (9:32)
  20. Trek Je Jas Aan (8:15)
avatar van titan
titan (crew)
Vanwege haar uitstekende livereputatie is het best logisch en treffend dat dit livealbum de zwanezang van de Kecks is geworden. Bijna al hun klassiekers staan er op. 4*

avatar van Leeuw
Voor mij het mooiste album dat ooit is gemaakt, deze band heeft heel wat jaartjes van mijn leven beinvloed.
Jammer dat ze zo ondergewaardeerd zijn gebleven, maar misschien is dat juist ook weer het mooie dat ze zo uniek heeft gemaakt.

Deze concertreeks was for all times sake. Had tijdens de Jacht en met hard en ziel heel wat concerten gezien. Daarna werd het allemaal wat softer en dat vond ik persoonlijk jammer. Ook het concert in Hedon vond ik tegenvallen, op de czaar peterstraat na. Ik had de tranen in de ogen staan. Dat vind ik 1 van de beste kecksnummers.

EVANSHEWSON
Terwijl ik behoorlijk warm liep van tijdsgenoten en collega's The Scene, heeft deze band me nooit echt kunnnen bekoren.
Ik vind Rick De Leeuw een ongelooflijk sympathiek figuur, hij is bij ons op de Vlaamse televisie na het ontbinden van zijn band een echte televisievedette geworden, ik mag die kerel enorm... helaas zijn stem vind ik echt klote, sorry, Rick.

Dus ja, veel doet dit me niet en laat ons deze band maar zachtjes vergeten, niet?

avatar van Twinpeaks
Ik had altijd meer met de Kecks,om de simpele reden,dat het wat meer rammelde.En dat daarbij de zang slordig was,ach
Dhr Lau heeft ook zijn beperkingen.Ik heb de Kecks in mijn leven zo'n 50 x live gezien en nooit werd er verzaakt door de heren.Dit in tegenstelling tot The Scene,van wie ik menig ongeinspireerd concert heb mogen meemaken.Toen The Scene "doorbrak" en op de grote festivals kwamen te spelen,sappelden de Kecks gewoon door in kleine zaaltjes als Donkey Shot te Heemskerk.Ik wil alleen maar zeggen dat een opmerking als dat de band maar zachtjes vergeten moet worden,getuigt van weinig respect voor een band die de deur van het succes voor The Scene heeft geopend. Meer Niet is een mooi document voor de trouwe Kecksvolgers door de jaren .Al hadden er voor mij wel wat meer "klassiekers" op mogen staan.Al met al een fijne afsluiter van een carriere met ups and downs.

avatar van Thunderrock
Echt de aller beste live plaat ooit in Nederland gemaakt. Ik blijf hem maar draaien met een heelijk sentimenteel gevoel. Wat een mooi document van een van de eerlijkste live bands allertijden.

Please geen reunie tour (a la The Scene) Het was goed zo!

Kecks bedankt!!!!

avatar van Meneer Joost
Ik was erbij toen dit album werd opgenomen in 013. Helaas draai ik deze nooit meer... Op de een of andere manier maakte dit optreden geen grote indruk. Alleen Waaklied zorgt nog altijd voor kippenvel vanwege die fantastische tekst.

Het optreden dat de Kecks een tijdje daarvoor gaven in de kleine zaal van 013 herinner ik me echter als de dag van gisteren. Wat een energie, wat een nummers! Erg jammer dat deze band niet meer bestaat.

avatar van the weaver
5 sterren, mede omdat ik op de hoes sta,,,,,

ATZ
Het was een gedenkwaardige avond in Tilburg destijds.
Prachtig gedocumenteerd met deze cd.
Alleen jammer dat de foto van hoes niet in Tilburg genomen is.

avatar van spoiler
Klopt. Foto is uit Paradiso. Sta er ook nog heel vaag in het boekje.

Het echte laatste concert was volgens mij in LVC Leiden, alwaar de band het ook niet droog hield.

"De jacht is mooier dan de vangst"

Foto vind ik minder, lijkt net alsof het bandlid naast Rick De Leeuw in de broek heeft gepoept.

avatar van spoiler
En deze mooie plaat komt eind september op vinyl uit