October Project - October Project (1993)

Label: Epic

1. Bury My Lovely (4:01)
  2. Ariel (3:08)
  3. Where You Are (4:35)
  4. A Lonely Voice (4:21)
  5. Eyes of Mercy (3:36)
  6. Return to Me (4:18)
  7. Wall of Silence (4:33)
  8. Take Me as I Am (4:38)
  9. Now I Lay Me Down (3:24)
  10. Always (3:50)
  11. Paths of Desire (4:34)
  12. Be My Hero (5:11)
avatar van Edwin
Ik verval waarschijnlijk in cliche's, maar voor wie houdt van hemelsmooie harmonieuze vrouwenstemmen en meeslepende melodieën moet deze CD een kans geven. De muziek valt moeilijk in een hokje te stoppen. Associaties met Clannad, The Corrs en All About Eve dringen zich op, maar dit is zo oneindig veel mooier. Een stem, zoals ik nog nooit een tweede heb gehoord, altijd weer kippevel. Absolute hoogtepunten zijn voor mij A Lonely Voice, Return to Me en Wall of Silence, maar de plaat is eigenlijk over de gehele linie erg sterk. Voor de platenmaatschappij bleek deze unieke band niet verkoopbaar te zijn en na 2 albums zijn ze gedropt. Eeuwig zonde. 5*

avatar van DikkeDarm
gewoon allebei kopen zo hoor je ze niet meer.........

Pieter Paal
Toen ik OP voor het eerst in 1994 in het radioprogramma 'Het oog op morgen' hoorde, dacht ik dat het Clannad was. OP klinkt dus helemaal niet zo Amerikaans.
Op deze cd is bloedmooie zang te horen omlijst met prachtige muziek.
Na 2 albums zijn ze (of enkele leden) volgens mij nog verdergegaan als November Project en van de dames is ook solo-materiaal verschenen.

avatar van VanDeGriend
De vergelijking met Clannad ligt wel voor de hand en deze plaat zal zeker niet slecht vallen bij liefhebbers van deze band. Persoonlijk vind ik het , hoewel erg mooi gedaan, iets te braafjes en te gepolyst. De zangeres klinkt me, hoewel ik me goed kan voorstellen dat mensen het mooi vinden, ook net iets te geschoold eigenlijk. Nee voor mij haalt dit het niet bij Clannad.

avatar van habada
Goede en vooral mooie plaat..
Lijkt idd op clannad of enya maar veel gevarieerder en wat mij betreft minder saai
Wel wat te netjes gezongen maar erg sfeervol

Mooi iets te lezen en waardering te horen. Vergeten band ja. 2 cds, staan hier. Wonderschone muziek, we lazen het al, richting Clannad, zeker maar ook wel Enya, Karnataka las ik ook maar die zijn m.i. toch muzikaal anders ja. Folk georiënteerd sws wel. Prachtige zang, hemelse melodiën, fraai muzikaal ingekleurd, kortom heb dan ook het max. aantal ☆☆☆☆☆ gegeven. De stem van de zangeres wellicht wel het grote uithangbord, zo te horen geschoold dus maar mag de pret niet drukken neen. Het absoluut betere werk dus. Aanrader van de bovenste plank.