Steve Jablonsky - Gangster Squad (2013)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. His Name Is Mickey Cohen (2:27)
  2. Welcome to los Angeles (3:12)
  3. He Can’t Have You (1:39)
  4. War for the Soul of LA (2:48)
  5. There Goes Our Ride (1:14)
  6. You Can’t Shoot Me (3:51)
  7. Always Knew I’d Die in Burbank (2:28)
  8. You’re Talking to God (0:50)
  9. The Bug (2:17)
  10. Hot Potato with a Grenade (3:18)
  11. You Know the Drill (1:06)
  12. I Was Just Hopin’ to Take You to Bed (1:30)
  13. Kill ’Em All (1:58)
  14. Chinatown (4:28)
  15. Keeler (2:18)
  16. Connie Lives (1:53)
  17. Let’s Finish It (2:25)
  18. Union Station (1:34)
  19. Light ’Em Up (7:28)
  20. The City of Angels (4:03)
  21. Gangster Squad (2:57)
avatar van Thunderball
Deze vorige week aangeschaft. Ik wilde deze score al hebben sinds ik de film ruim twee jaar geleden in de bioscoop was gaan zien, maar op de een of andere manier was het van een aanschaf nooit gekomen.

Kan hier kort over zijn: valt een beetje tegen!
Wat tijdens het kijken van de film zeer sfeervol en vaak ook urgent en lekker dreunend over kwam, is nu toch vaak juist erg repetitief en soms tot het nerveus makend. Ik doel dan vooral op het hoofdthema, wat iets te vaak lijkt terug te komen in de score en niet bepaald rustgevend genoemd kan worden.

Verder niet slecht, de rustige tracks zijn mooi, maar niet echt memorabel. Deze score draait echt om de dreigende en actievolle muziek en dat zullen we bijna een uur lang weten ook!

Tip: draai deze muziek niet als je net een bom onklaar moet maken (of iets dergelijks)!

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.