Explosions in the Sky & David Wingo - Prince Avalanche (2013)

Score
Label: Temporary Residence

1. Fires (1:29)
  2. Theme from Prince Avalanche (2:22)
  3. Dear Madison (1:47)
  4. Passing Time (1:51)
  5. Rain (1:08)
  6. Alone Time (4:59)
  7. Hello, Is This Your House? (4:10)
  8. Can't We Just Listen to the Silence (1:35)
  9. Wading (1:38)
  10. Dear Alvin (1:21)
  11. The Lines on the Road That Lead You Back Home (2:00)
  12. An Old Peasant Like Me (3:47)
  13. Join Me on My Avalanche (3:29)
  14. The Adventures of Alvin and Lance (1:50)
  15. Send Off (4:09)
Nu op de luisterpaal bij 3voor12.

avatar van the crook
Vreemd genoeg nauwelijks reacties en stemmen op dit album, terwijl deze band toch behoorlijk populair is. Wijkt men hier zo drastisch af van wat ze normaal doen (post-rock) dat er weinig geïnteresseerden zijn voor dit album?

avatar van MJ_DA_MAN
Dit is, zoals je kan lezen bij het genre en type album, een score. Wist overigens niet dat de heren opeens uit de UK kwamen (correctie is onderweg).

avatar van McSavah
Het is wel een score (inderdaad), dat wordt doorgaans minder enthousiast ontvangen dan een regulier album. Bij de film viel de muziek me in ieder geval positief op (wist eerst niet dat EitS deze had verzorgd), maar toch altijd afwachten hoe zich dat naar een volledig album vertaalt zonder visuals erbij.

avatar van Yvonne
Het is inderdaad heel anders dan wat ze normaal gesproken doen. Veel lichter, veel meer 'achtergrondmuziek'. Het is zeker een plezierig album om naar te luisteren, alles is prachtig uitgevoerd. Maar het is duidelijk bedoeld ter ondersteuning van filmbeelden, op zichzelf heeft het net niet genoeg om het lijf om lang te kunnen blijven boeien.

avatar van janvdpoel
Eigenlijk klopt de beschrijving niet. DIt is geen plaat van EITS, maar van David Wingo & Explosions In The Sky. Overigens fantastisch plaatje dit.