Korpiklaani - Voice of Wilderness (2005)

Finland
Metal / Folk
Label: Napalm

1. Cottages & Saunas (3:16)
  2. Journey Man (2:33)
  3. Field in Flames (3:52)
  4. Pinewoods (4:26)
  5. Spirit of the Forest (4:27)
  6. Native Land (4:32)
  7. Hunting Song (3:02)
  8. Ryyppäjäiset (3:03)
  9. Beer Beer (3:00)
  10. Old Tale (5:39)
  11. Kädet Siipinä (3:12)
avatar van dislexie
ik heb er nog paar nummers van gehoord. het klinkt wel vreemd maar daardoor ook lekker. violen met metal nooit dat samen ging hun bewijzen het wel! maar ook afrikanse invoelden met arabies muziek erin best lekker. maar ik er nog te weinig geluistert daarom nog maar een *4

Electro_
Hoe kun je een stem geven als je nog maar een paar nummers hebt gehoord?

avatar van dislexie
omdat die heel lekker klinken, die nummer heb ik heel vaak geluistert, ik vorige album had al geluistert en je hoort met die paar nummer(stuk of 6) de verbetering. als de rest van album tegenvalt krijg hij toch een langer cijfer.wat ik betwijfel maar toch.

avatar van dislexie
ik het nu goed geluistert het goed veel verschillende invloed te horen: zweedse folk, ierse violen met amerikaanse metal voor eerst was het eve wennen maar na paar klink het goed hierdaar zijn ook nog andere invloeden (afrikanse arabies).het jammer dat het muziek waar niet veel mense naar luisteren.toch is er een min puntje het gaat toch wat vervelen maar er niet de beste nummers

mijn favoriete nummer zijn:"Spirit of the Forest",''Journey Man'' en ''Beer Beer'' lekker over bier schreeuwen altijd leuk

Parabola
Vermakelijke muziek 3,5*

avatar van AGE-411
Op aanraden van iemand het videoclipke van Beer Beer bekeken.
Meesterlijk. Tzal leuk worden op graspop.

avatar van Ronald Vermeij
dislexie schreef:

Nieuw in de wereld van de zware metalen? Er zijn voldoende folk bands te noemen die al jaren "stijl vreemde" instrumenten hanteren. Wat dacht je van Cruachan, Eluveitie en andere folk metal bands.
Ook in andere sub genres is dat niet vreemd meer. Denk aan My Dying Bride!

Baltasound
Pine Woods zit erg mooi in mekaar

avatar van Dexter
The Hunting Song Dit is voor mij het ultieme Korpiklaani-album. Cottages & Saunas, Journey Man, Pinewoods en het meesterlijke Beer Beer

avatar van Devoo
Gisteren Live gezien op Velo-Rock, en ze hebben erg veel nummers van dit album gespeeld. Dit album is eigelijk ook hun beste album, met de meest gekende Korpiklaani nummers op.

Journey Man, Beer Beer, Hunting Song, Pine Wood zijn mijn favoriete Korpiklaani nummers, en ze zijn allemaal aan bod gekomen gisteren!

Werkelijk een fantastisch album, die ik met een 4* kroon!

avatar van Devoo
Heb er nog een halfje bij gedaan, toch wel hun beste album!

avatar van Metalhead99
Dit is naar mijn mening hun beste album. Field in Flames is mijn persoonlijke nummer 1 favoriet van hun hele loopbaan tot nu toe. Verder zijn ook Cottages & Saunas, Beer Beer, Journey Man en Hunting Song erg goed. Eigenlijk is bijna dit hele album gewoon goed. Ik ga ze 20 september zien in Antwerpen op Paganfest '09. ;)

bennerd
Pine Woods moet wel één van de mooiste nummers zijn die ik ooit gehoord heb, heerlijk om mee wakker te worden of om bij weg te dromen. Lekkere folk metalplaat, ineens ook de enige die ik momenteel in huis heb gehaald. Beer Beer .

avatar van Rinus
Ik blijf dit toch wel 1 van de sterkste albums van dit gezelschap vinden. De mix van folk en metal is op dit album netjes in balans, en de somgs zijn alle sterk.