Simon Raymonde - Blame Someone Else (1997)

Label: Bella Union

1. It's a Family Thing (3:43)
  2. Love Undone (4:45)
  3. The Seventh Day (3:16)
  4. In My Place (3:30)
  5. Supernatural (3:40)
  6. If I Knew Myself (4:23)
  7. It's Raining Today (3:51)
  8. Muscle and Want (3:43)
  9. Worship Me (3:40)
  10. A Fault of Mine (3:59)
  11. Days (4:10)
  12. Tired Twilight (11:57)
avatar van Edwin
Op MuMe bevinden zich genoeg Cocteau fans. Daarom heb ik het solodebuut van Cocteau Twins bassist Simon Raymonde toegevoegd. Het niveau van CT wordt natuurlijk niet gehaald, maar ik vind het niettemin een verdienstelijk plaatje. Guthrie en Fraser verlenen overigens nog wat hand- en spandiensten op enkele nummers. Ben benieuwd of er meer CT fans zijn, die deze plaat kennen. Wat mij betreft 3,5*.

avatar van titan
titan (crew)
Deze fan van Cocteau twins kent hem ook inmiddels. Ik moet zeggen dat ik een stuk minder enthousiast ben over dit album. Simon is op zijn zachtst gezegd geen groots zanger en de liedjes beklijven niet echt. Het is misschien wel veelzeggend dat de liedjes met gastvocalen nog de meeste indruk maken. 2,5*.