Kelis - Wanderland (2001)

R&B
Label: Virgin

1. Intro (1:11)
  2. Young, Fresh N' New (4:37)
  3. Flash Back (3:26)

7. Shooting Stars (6:18)
  8. Digital World (4:25)

met Roscoe

9. Perfect Day (3:56)
  10. Easy Come, Easy Go (3:33)
  11. Junkie (2:57)
  12. Get Even (4:12)
  13. Mr. U.F.O. Man (4:27)

met John Ostby

14. Little Suzie (11:48)
lekkere plaat; maar wat een afschuwelijke hoes niet

Ziet er inderdaad niet echt mooi uit,spiegelreflectie had beter gekund.

avatar van thomzi50
Dit vind ik Kelis' beste album.

avatar van thomzi50
Heerlijke Neptunes-producties blijven het toch zeg, (vrijwel) alle beats op dit album. Maakten Chad en Pharrel nu nog maar van dit soort producties

avatar van Reijersen
HET album van Kelis. Alles lijkt gewoon te kloppen op dit album. De vocalen, de producties, it comes together. Gewoonweg één heerlijke luistertrip.

avatar van Emile93
Kelis- Wanderland.
1. Intro: Het praatgedeelte in het begin is net zo nasaal als Fran Drescher van The Nanny, wat ik niet erg vind overigens. Wel een goede intro verder. 3*
2. Young, Fresh ’N New: Sterk nummer. 4*
3. Flash back: In eerste instantie erg saai, maar de bridge vangt het goed op! 3,5*
4. Popular Thug (ft. Pusha T of Clipse): Bij de intro van dit nummer vreesde ik het al: een rapper erbij. Degene die mijn recensies op de andere albums van Kelis ook hebben gelezen, kunnen lezen dat ik niet van rap houd. Kelis vangt het in dit nummer een beetje op, maar toch een heel slecht nummer. 1*
5. Daddy (ft. Malice of Clipse): Toen ik de samenwerking zag, dacht ik al: o jee, deze Malice heeft, net als Pusha T van Popular Thug ook in Clipse gezeten, of zit er in. Alleen is deze Malice in dit nummer niet zo irritant, maar nu neemt Kelis de rol van de irritante over. Jammer! 1*
6. Scared Money: Geen slecht nummer, maar ik ben e rook niet kapot van dus 1,5*
7. Shooting Stars: Gewoon goed nummer. 2,5*
8. Digital World (ft. Roscoe): Het begin is heel lekker, en de rest ook. Maar dan komt Roscoe een stukje rappen. Dit keer niet super slecht. 3*
9. Perfect Day: Heel goed nummer! Beste nummer van het album. 4,5*
10. Easy Come, Easy Go: Lekker nummertje. 3,5*
11. Junkie: Niet echt een geweldig nummer. 2*
12. Get Even: Niet bijzonder en zelfs een beetje saai! 2*
13. Mr. U.F.O. (ft. John Ostby): Best een goed nummer: 3,5*
14. Little Suzie: Wat een vreselijk lang nummer en niet eens geweldig. Ik had na 4 minuten al de gedachte: wanneer houdt dit op? 1,5*

Niet het beste album van Kelisje. Wel is dit een album wat minder pieken en dalen kent. Gemiddeld komt ik op: 2,60 en dit keer rond ik dat niet naar boven af dus dit album verdiend 2,5*. Het slechtste album van Kelis tot nu toe.

avatar van pureshores
heel lang niet meer geluisterd tot vandaag.
De Neptunes produktie voert weer de boventoon en dat trek ik anno 2012 niet echt meer, steeds diezelfde holle plokbeats.
Wanneer daarvan af wordt geweken wordt het interessant zoals op Digital world wat een 80's vibe heeft.
Perfect day is het prijsnummer. hier komt de rockbitch in Kelis los, dit had echt een single moeten zijn.
De enige single (?) Young fresh and new met zn drukke produktie mag er ook wezen.

Vreemd is dat Flashback hier op staat, komt nog een keer terug op Tasty