Salem Hill - Mimi's Magic Moment (2005)

Label: ProgRock

1. The Joy Gem (15:03)

met David Ragsdale, Neal Morse en Alyssa Hendrix

2. All Fall Down (7:14)

met Jeff Eacho

3. Stolen by Ghosts (21:29)

met David Ragsdale

4. The Future Me (18:53)

met Alyssa Hendrix en Fred Schendel

avatar van Flipper
Wanneer je nu kijkt wat ik veel draai, lijk ik wel bekeerd!!
Naast '?' van Neil Morse heb ik deze MMM van Salem Hill aangeschaft. Ook een CD met hoog religieus gehalte, met als thema 'geboorte'. En, ja hoor, met hulp van diezelfde Morse (hij zingt The Joy Gem) en Glass Hammer virtuoos Fred Schendel, heeft Salem Hill een heel mooi prog album gemaakt. Ex-Kansas violist David Ragsdale geeft alles een dermate tintje dat de muziek het midden houdt tussen Kansas en Happy the Man.

Hele lekkere ontspannen luister prog.

avatar van c-moon
Ik zou het niet beter kunnen zeggen, Flipper!
Heb dit album dan ook niet zonder enige trots toegevoegd aan MuMe

avatar van Flipper
c-moon schreef:
Heb dit album dan ook niet zonder enige trots toegevoegd aan MuMe

CMoon, bedankt hiervoor. We moeten dit soort prog blijven promoten.

Gisteren K2-Book of the dead toegevoegd. In dezelfde categorie als Salem Hill.

Mvg

avatar van LZA
LZA
De ietwat zeikerige zang van Neil Morse gooide roet in het eten bij mij. Jammer aangezien deze plaat verder toch van behoorlijk hoog niveau is.

avatar van Ripples
Dit album sinds vandaag in mijn bezit. Ik ken de groep pas sinds kort en moet zeggen dat de muziek mij erg aanspreekt. Kwaliteit neigt richting Spock's Beard en zal zeker de nodige keren worden afgespeeld door mij. Zo leuk om nieuwe groepen te ontdekken via sites als musicmeter. Via Salem Hill nu ook geinteresseerd geraakt in Glass Hammer.