De Dijk - Muzikanten Dansen Niet (2002)

Label: Mercury

1. Ga in Mijn Schoenen Staan (5:07)
  2. Wil Je Altijd van Me Houden (4:43)
  3. Muzikanten Dansen Niet (4:53)
  4. Dansen in het Duister (6:00)
  5. Beter Dan Ooit (4:33)
  6. In Nederland (3:09)
  7. Dat Zou Mooi Zijn (3:20)
  8. Niemand Weet (3:15)
  9. November (2:49)
  10. Mijn Liefjes Ogen (4:37)
  11. Zoals Nog Nooit (5:24)
Samen met "Zevende hemel" mijn favoriete Dijk cd.
Het klinkt allemaal net even voller en vetter en dat bevalt me prima. "Wil je altijd van me houden" vind ik een zeer mooi, klein, ontroerend liedje.

avatar van fish
Inderdaad een fijne cd.

Huub kan mooie teksten schrijven en doet vaak niet onder voor de gevestigde poeten. In combinatie met de goede rock muziek die ze soms uit hun mouw lijken te schudden, maken ze nu toch al enkele tientallen jaren muziek waar Nederland trots op mag zijn. Het heeft ballen, kort gezegd.

Ga in mijn schoenen staan is ook een goede cover. Blof heeft al bewezen dat het niet makkelijk is om vanuit het Engels een zinnig Nederlands liedje te vertalen. De Dijk verslaat Blof in ieder geval al op dit punt met groot gemak.

avatar van Feyenoord-JЩ
het gaat allemaal wel, Muzikanten dansen niet en miijn liefjes ogen gaan nog wel en Wil je altijd van me houden en Dansen in het duister zijn perfect, maar verder is het allemaal net niet...

Ik vind dit album ook 'net niet'. Het begin vind ik geweldig, de tweede helft vind ik het inkakken. Jammer.
Qua covers is De Dijk trouwens altijd al bijzonder goed geweest, in mijn ogen: 5 uur, Amsterdam, Ga in mijn schoenen staan: allemaal zeer geslaagd. Heb ze ooit een keer 'Meneer de president' zien uitvoeren: pfff, briljant gewoon.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Een cd met inderdaad 2 gezichten. De eerste 3 nummers zijn ijzersterk (Wil je van me houden vind ik zelfs het mooiste nederlandstalige liefdeslied wat ik ken). Daarna zakt het album in (en flink ook) en heeft in Zoals nog nooit weer een ijzersterke uitsmijter.

Mijn 3,5 * zijn ook puur aan de eerder genoemde 4 nummers te danken.

avatar van jasper1991
aparte teksten heeft de dijk altijd, het heeft iets verslavends.
bijvoorbeeld "in nederland"; aan de ene kant denk ik het is cynisch bedoeld om een van de meest spectaculaire landen op aarde, en ze komen er zelfs uit, saai, mat en tam te noemen maar "doe maar gewoon' is wel de lijfspreuk van nederland.
muzikanten dansen niet is ook zo een nummer

avatar van vincentcorjanus
mijn eerste dijk plaat staan mooie nummers op de teksten zijn appart maar wel mooi
niemand weet? moest ik wel ff om lache maar wil je altijd van me houden vind ik heel mooi

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Halfje verlaagd. Het middenstuk blijft te matig om voor meer in aanmerking te komen.

ichiman38
leuk dijk album alleen vind ik dit niet de dijk sound

avatar van Supersid
Ik ga 'm verhogen, want (zoals met vele dijk-platen) na meerdere malen beluisteren gebeurt er hier iets moois. Ik ben er wél akkoord mee dat er een onevenwicht is tussen de "stampers" en de "slepers"...