Mike & The Mechanics - Hits (1996)

Label: Virgin

1. All I Need Is a Miracle '96 (5:42)
  2. Over My Shoulder (3:36)
  3. Word of Mouth (3:57)
  4. The Living Years (5:33)
  5. Another Cup of Coffee (4:18)
  6. Nobody's Perfect (4:43)
  7. Silent Running (6:14)
  8. Nobody Knows (4:22)
  9. Get Up (4:23)
  10. A Time and Place (4:52)
  11. Taken In (4:19)
  12. Everybody Gets a Second Chance (3:59)
  13. A Beggar on a Beach of Gold (4:32)
avatar van musicfriek
1,0
Allemaggies, had het niet gedacht, maar wat een miskoop is dit album geweest voor me

The Living Years was in 1989 een enorme favoriet van me, maar de rest van dit album doet me vrijwel niks. Ontzettend achterhaalde muziek die door de jaren alle kracht heeft verloren. Jammer zeg... 1,0*

avatar van Gert P
Nou silent running wil ook nog wel hoor.

avatar van musicboy
Het is inderdaad niet echt memorabel wat Rutherford met zijn mecaniciens voortbrengt. Paar aardige nummers, maar zo mainstream. Toch zal ik de cd nog wat luisterbeurten geven en ontdek ik misschien nog iets wat voorlopig verborgen is.

bikkel
Op zich maakte Rutherford met zijn Mechanics een lekker soort
pop, maar niet echt meer dan dat.
Met Paul Carrack en de betreurde Paul Young(die van Sad Cafe)
had hij wel 2 hele goede zangers in de groep en die konden de liedjes net even wat extra's geven.
Met deze compilatie heb je in ieder geval een aardig overzicht.
De reguliere albums zijn als geheel weinig bijzonder.
Silent Running, Living Years, All I Need Is A Miracle, Over My Shoulder en Nobody's Perfect, zijn best aardig.
Toch een beetje een anonieme groep, want de nummers die bijvoorbeeld Carrack zingt, hadden net zo goed van hem zelf kunnen zijn.

avatar van musicboy
Stom dat ze van 'All I Need' een nieuwe versie maken. Dat gebeurt vaak met een verzamelaar en meestal is het origineel beter.

avatar van rkdev
Prima plaatje van Mike Rutherford met z'n Mechanics. Uitschieters voor mij zijn Over My Shoulder, Word of Mouth, The Living Years, Another Cup of Coffee en Silent Running.

Boets11
track 5: een prachtnummer

avatar van Rinus
Toch wel een leuke verzamelaar van deze band. Jammer, dat het prachtige "Par Avion" van het eerste album er niet op staat.

Parlotones
Vanmorgen deze album in nieuwstaat gekocht in een kringloop winkel voor 75 euro cent, was 2 cd's voor 1,50. Ben benieuwd of het naast de bekende hits, ook nog wat voorstelt. De prijs is natuurlijk erg laag.

Als je de 13 nummers van deze cd achter elkaar beluistert, moet je toch je petje afnemen voor Rutherford en co. Vanuit een hobbybandje is deze groep uitgegroeid tot een volwassen popgroep. Een aantal prima tracks, hier zeer compact samengevat, en internationaal behoorlijk succesvol, met name ook in Latijns Amerika. Bovendien behoort hun muziek tot een vrij uniek genre, een soort symfo light, waaronder ik bv. ook Ten cc en Supertramp schaar. Hun huidige muziek kan me niet meer zo boeien maar hun oude albums zijn zeer zeker de moeite waard. Mike and the Mechanics, ongekroonde koningen van de symfopop!