Mutantes - A Divina Comedia Ou Ando Meio Desligado (1970)

Braziliƫ
Rock / Wereld
Label: Polydor

1. Ando Meio Desligado (4:46)
  2. Quen Tem Medo de Brincar de Amor (3:45)
  3. Ave, Lucifer (2:20)
  4. Desculpe, Babe (2:48)
  5. Meu Refrigerador Nao Funciona (6:19)
  6. Hey Boy (2:47)
  7. Preciso Urgentemente Encontrar Um Amigo (3:50)
  8. Chao de Estrelas (3:12)
  9. Jogo de Calcada (4:08)
  10. Haleluia (3:39)
  11. Oh! Mulher Infiel (4:19)
LocoHermano
Ik ben dus blijkbaar de enige die tot dusver een stem heeft uitgebracht op deze smaragd uit de Amazone. Psychedelica van de plank op koppositie. Meu Refrigerador Nao Funciona betekent zoiets als mijn koelkast is naar de ratsmodee en is tegelijkertijd een parodie op verzopen kat Janis Joplin. Os Mutantes heerst als Ronaldinho in Nou Camp, is goud als de billen van Shakira. Miaauww!!!

avatar van Brain Stew
klinkt goed.

Is het vergelijkbaar met het eerste album?, want die vind ik echt goed vet.
Er is trouwens ook net een live cd/dvd uitgekomen.

LocoHermano
Brain Stew schreef:
klinkt goed.

Is het vergelijkbaar met het eerste album?, want die vind ik echt goed vet.
Er is trouwens ook net een live cd/dvd uitgekomen.

Het debuut, de tweede (Mutantes) en deze kun je blind aanschaffen. Zo ik heb gelezen zijn de twee na A Divina ook nog goed te pruimen, maar die heb ik op dit moment niet in bezit. Daarna leunen ze teveel richting progrock. Os Mutantes is als Maradona's hand van God, maar dan wel eerlijk. Een keer aanraken en je blijft geloven tot het einde.

avatar van Toon1
Mmm ik zal deze ook eens checken, ik ken tot zover alleen de eerste twee Os Mutantes-platen.

lankynerd74
everything is possible the best of os mutantes is een prima introductie.

avatar van Doc
Doc
LocoHermano schreef:

Beter had ik het niet kunnen verwoorden
Fantastische plaat.