The Undertones - Teenage Kicks (2003)

Alternatieve titel: The Best Of

Punk
Label: Sanctuary

1. Teenage Kicks (2:26)
  2. My Perfect Cousin (2:35)
  3. Jimmy Jimmy (2:41)
  4. Here Comes the Summer (1:44)
  5. Wednesday Week (2:16)
  6. You've Got My Number (Why Don't You Use It!) (2:38)
  7. There Goes Norman (2:24)
  8. It's Going to Happen (3:37)
  9. Get Over You (2:43)
  10. When Saturday Comes (2:50)
  11. Male Model (1:56)
  12. Julie Ocean (3:34)
  13. True Confessions (1:54)
  14. (She's a) Runaround (1:50)
  15. Mars Bars (2:08)
  16. Crisis of Mine (2:26)
  17. Let's Talk About Girls (3:35)
  18. The Love Parade (3:27)
  19. Girls That Don't Talk (2:26)
  20. Bittersweet (5:09)
avatar van vigil
Net als naastgetekende opgerichtg in 1975, dat schept een band.

20 liedjes in 53 minuten (de hierboven genoemde 54.19 klopt niet volgens mijn cd-speler), de heren van The Undertones houden duidelijk de vaart er in. Waarom ook niet, dat heeft iedereen op z'n tijd wel eens nodig. Geen ingewikkeld gedoen maar gewoon 1-2-3-4 en gaan met die banaan. Feargal met z'n bijzondere stem maar onderschat de muzikale kwaliteiten van de band niet want spelen kunnen ze als de beste.

My Perfect Cousin, It's Going to Happen, Get Over You, You've Got My Number en natuurlijk de hits Teenage Kicks en Here Comes The Summer. Diep geworteld in de Engelse cultuur en voor mij een heerlijk tripje naar niets aan de hand land.