Massive Attack - Bullet Boy (2005)

Score
Label: EMI

1. Brave New World and Score (28:56)
  2. Bullet Boy (Vox) (4:08)
avatar van Sanvean
Uitstekend mini-cd'tje van Massive attack!

De film waar dit de soundtrack van is is onbekend en ken ik zelf ook niet, maar deze muziek mag er zeker zijn en mocht dit een indicatie geven voor de toekomst, dan ben ik zeker dat er weer een mooi nieuw album staat aan te komen.

Brave New World and Score is een erg lang, instrumentaal stuk. Niet helemaal wat we van Massive Attack gewend zijn, al komen de meest donkere songs van 100th window en Mezzanine wat in de buurt.
Het is een hele afwisselende, sferische, dromerige song. Prima te doen al met al. Komt een heel klein beetje in de buurt van nieuwere Gathering en Ulver op sommige momenten.

Bullet Boy dan is een prima tweede song, heerlijke donkere vocals en gewoon een uitstekend, slepend nummer.

Ben benieuwd naar het nieuwe album, dat dit jaar zou meoetn volgen en volgens de bandleden iets meer gothic-invloeden zou bevatten als het vorige album.
Mocht het wat in de buurt komen van deze songs, dan zou ik daar geheel niet om treuren!