Neko Case - Fox Confessor Brings the Flood (2006)

Country / Rock
Label: ANTI-

1. Margaret Vs. Pauline (2:52)
  2. Star Witness (5:16)
  3. Hold On, Hold On (2:46)
  4. A Widow's Toast (1:36)
  5. That Teenage Feeling (2:42)
  6. Fox Confessor Brings the Flood (2:42)
  7. John Saw That Number (4:06)
  8. Dirty Knife (3:18)
  9. Lion's Jaws (2:28)
  10. Maybe Sparrow (2:37)
  11. At Last (1:35)
  12. The Needle Has Landed (3:45)
beaster1256
prachtige plaat van dit voor mij onbekende nachtegaaltje , gouden stem , en prachtige composities , daar gaan we zeker nog van horen,

Via The New Pornographers bij Neko Case terecht gekomen en WOW! Wat een geweldige artiest!

avatar van L_T_B
beaster1256 schreef:
...daar gaan we zeker nog van horen

Je doet het voorkomen of dat Neko Case een nieuw gezicht is in de muziekwereld. Ongeveer het tegenovergestelde is de werkelijkheid. Deze dame uit Alexandria, Virginia, bracht haar eerste plaat The Virgian al uit in 1997 en dit pareltje is inmiddels alweer haar 5e album. Daarnaast werkte ze ook nog veel samen met andere artiesten. Zo was ze lid van The New Pornographers, The Sadies en vormde ze met Carolyn Mark de Corn Sisters (ik zie dat ik dat album nog moet toevoegen ).

Op de site van Epitah is trouwens de videoclip te zien van Maybe Sparrow.

avatar van musicfriek
En zo op de valreep van 2006 presteert deze dame het om toch nog in de top 10 over 2006 te eindigen

Werkelijk een fantastische stem heeft deze Neko Case. Ik snap de term country niet echt bij dit album, hoor ik er niet echt in, maar, ik kan er nog niet bij, heerlijke stem hoor!

Hoorde er net iets van op Radio 2. Beviel me eigenlijk wel goed, ik zal dit eens in mijn wishlist zetten.

musicfriek schreef:

Nou ik hoor toch in de stem en de muziek duidelijk country klanken.
Maar ze heeft inderdaad een prachtige stem.

avatar van Jumperjack
Wow, ik ken dit net 10 minuten. Ik zat bij mijn neigbours op Last FM te kijken en kwam dit tegen. Even gaan luisteren en gelijk maar even gedownload. Dit is mooi, heel mooi. Soms verbaas ik me er echt over hoe een artiest volledig aan m'n aandacht ontsnapt, waar hier dus duidelijk sprake van is.
In ieder geval zal ik deze nog veel beluisteren, erg mooie muziek.

avatar van steven
Wat een fantastisch album is dit. Van A tot Z uitstekende songs , prachtige stem, gloedvolle songs, dit is 1 van de mooiste albums van 2006. Ben ook razend benieuwd naar de nieuwe New Pornographers trouwens!

avatar van grovonion
Heb dit weer even wat meer speeltijd gegeven op mijn ipod. Valt me plots op dat haar stem een beetje op dat wicht van Fleetwood Mac lijkt.

avatar van Shangri-la
Wat een plaat.