Vangelis - Light & Shadow (2013)

Alternatieve titel: The Best Of

Griekenland
Electronic
Label: Rhino

1. Conquest of Paradise (4:47)
  2. Voices (6:52)
  3. Blade Runner (Main Titles) (3:34)
  4. Tears in Rain (2:54)
  5. Rachel's Song (4:40)

met Mary Hopkin

6. Ask the Mountains (7:52)

met Stina Nordenstam

7. Twenty Eight Parallel (5:09)
  8. Light and Shadow (3:45)
  9. Song of the Seas (5:50)
  10. Memories of Blue (5:23)
  11. Theme from "Bitter Moon" (3:31)
  12. Dream in an Open Place (5:48)
  13. Monastery of la Rabida (3:35)
  14. Fields of Coral (3:27)
  15. Come to Me (4:30)

met Caroline Lavelle

16. Dawn (4:08)

met Roman Polanski en Emanuelle Seigner

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Wederom een compilatie van Vangelis. Qua tracklisting lijkt deze erg op Vangelis - Reprise 1990-1999 (1999). Niets nieuws onder de zon dus, voorop gesteld dat de muziek wel erg goed is en een redelijk beeld schetst van het werk wat Vangelis vooral in de jaren '90 heeft uitgebracht. Ook is ie voor een appel en een ei te krijgen.

Het liefst zie ik gewoon weer nieuw werk van de man. Zoals de muziek van de recent uitgebrachte milieu-documentaire Trashed bijvoorbeeld.

avatar van Rinus
Prima verzamelaar van de latere Vangelis en inderdaad spotgoedkoop te krijgen. Mooie aanvulling of zijn Greatest Hits verzamelaar uit 1981, ook al, omdat er geen doublures op staan.