Stabbing Westward - Stabbing Westward (2001)

Label: Koch

9. High (3:21)
  10. Television (4:52)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Een meer poppy album dan zijn voorgangers. Misschien iets té toegankelijk allemaal, maar tot die tijd toch wel erg lekker (So far away, I remember, Breathe you in, etc.). 3*

avatar van ToetnL
Inderdaad errug poppie vergeleken bij zijn voorgangers maar daardoor wel toegankelijker voor het bredere publiek en zeker geen verkeerde plaat!

een 3,5 omdat ie zo lekker weg luisterd

avatar van Castle
De scherpe randjes zijn zeker afgevlakt. Geen slecht album van de heren, maar ik mis toch het hartverscheurende.

avatar van milesdavisjr
Het debuut van de band; Ungod uit 94' was een uitstekende plaat, harde rock met industrial elementen maar op toegankelijke wijze voor het voetlicht gebracht. Sterke troef is Christopher Hall, de beste man heeft in tegenstelling tot veel schreeuwerige vakbroeders in hetzelfde genre een uiterst fijn en zuiver stemgeluid. Het niveau van Ungod bleek helaas niet meer te evenaren voor de heren, hoewel dit titelloze plaatje zeker zijn momenten kent schuift het songmateriaal als geheel wat meer op richting een radio vriendelijk geluid. Dat houdt in je tevergeefs op zoek gaat naar plotselinge geluidserupties, inventieve overgangen of een fijne groove. Wat hou je dan over; een aantal popachtige songs die door Hall fraai worden gezongen; I Remember, Happy en Breathe You In maar ook een handvol songs waar de band niet echt duidelijke keuzes durft te maken en de nummers hierdoor een wat anonieme indruk maken.