Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Live in Tokyo (2013)

Rock / Metal
Label: Armoury

1. A Change of Seasons: I. the Crimson Sunrise (3:52)
  2. Acid Rain (8:41)
  3. The Stranger (4:09)
  4. Stratus (9:12)
  5. Apocalypse 1740 B.C. (7:51)
  6. Tony MacAlpine Guitar Solo (5:12)
  7. Been Here Before (3:46)
  8. Birds of Prey (Billy's Boogie) / Billy Sheehan Bass Solo (8:37)
  9. The Farandole (4:32)
  10. The Pump (3:59)
  11. Mike Portnoy Drum Intro / Nightmare Cinema (6:34)
  12. Hell's Kitchen (4:19)
  13. Derek Sherinian Keyboard Solo (6:24)
  14. Lines in the Sand (7:33)
  15. Shy Boy (8:03)
avatar van liefkleinhertje
Deze CD of DVD staat nu overal voor een weggeef prijs te koop dus sla uw slag nu het nog kan
De heren hebben in het verleden al het een en ander met elkaar gedaan en laten dat op deze CD horen,die me bij vlagen aan Liquid Tension Experiment doet denken maar de gitaar van Tony macAlpine maakt toch wel een duidelijk verschil (die vent ken dr ook wel wat van)
Het hele album is bijna instrumentaal maar verveelt geen moment en dat voor een prijs die minder is dan een pakkie peuken

avatar van Larzz
Ook Stratus van Billy Cobham. Heerlijk vet uitgevoerd. En inderdaad. Wat is die MacAlpine een beest van een gitarist.

avatar van dennis7272
liefkleinhertje schreef:

Een pakkie peuken kost tegenwoordig een aardige duit.

avatar van dennis7272
Het is een retestrak gespeeld album. De 8 snarige gitaar van de heer Macalpine is van een enorm kaliber. De rest heeft ook ruimschoots zijn sporen verdient. het nummer Acid Rain is van Liquid Tension experiment volgens mij dus die vergelijking kan kloppen.
Jammer dat dit altijd in Japan wordt gespeeld. De Ziggodome had ook gemogen wat mij betreft.