Sammy Hagar - Sammy Hagar & Friends (2013)

Label: Frontiers

3. Personal Jesus (4:50)

met Neal Schon, Michael Anthony en Chad Smith

4. Father Sun (3:41)

met Denny Carmassi en Aaron Hagar

5. Knockdown Dragout (2:17)

met Kid Rock, Joe Satriani en Denny Carmassi

6. Ramblin' Gamblin' Man (2:36)

met David Lauser, Mona Gnader en Vic Johnson

7. Bad on Fords an Chevrolets (3:20)

met Ronnie Dunn, David Lauser, Mona Gnader en Vic Johnson

8. Margaritaville (4:53)

met Toby Keith

9. All We Need Is an Island (2:42)

met Nancy Wilson en Mickey Hart

10. Going Down [Live in Studio-take 1] (4:25)

met Neal Schon, Michael Anthony en Chad Smith

11. Space Station #5 [Live from Ronnie Montrose Tribute Concert] * (5:34)
avatar van keijzm73
Ik had het album - tegen beter weten in - toch op mijn lijstje releases staan die ik met voorrang wilde luisteren. Nou en dat heb ik dan in ieder geval gedaan. En leg 'm ook weer direct aan de kant. Hagar heeft er zo te horen nog wel zin in. En respect daarvoor. En hij is ook gewoon goed bij stem. Hij heeft wat mij betreft ook zeker goede albums 'ingezongen' bij 'Van Halen' en 'Chickenfoot'. Maar dit is niet mijn ding. De nummers zijn gegoten in een Rock & Roll dan wel Blues jasje. De covers die ik er in ieder geval weet uit te pikken; Ramblin' Gamblin' Man van Bob Seger en Personal Jesus van Depeche Mode. Van beide nummers had hij toch echt beter af kunnen blijven. Vooral de wijze waarop hij deze nummers vertolkt.

'Knockdown Dragout' met Kid Rock en Joe Satriani is nog wel aardig.

De cover margaritaville van jimmy buffett vind ik geslaagd. De rest is best aardig
3 sterren.

avatar van Ronald5150
Ik vind "Sammy Hagar & Friends" weer een ouderwetse party rock & roll plaat van The Red Rocker. In ieder geval een stuk beter dan zijn laatste soloalbum "Cosmic Universal Fashion". Dat album was gewoon slecht en eigenlijk best treurig. Blijkbaar heeft zijn band Chickenfoot het vuur aangewakkerd in Hagar, want "Sammy Hagar & Friends" rockt weer als vanouds. Uiteraard niet hoogstaand of tekstueel uitmuntend, maar dat is bij Hagar nooit zo geweest, ook niet in zijn periode bij Van Halen. Bij Hagar draait het om het plezier, niet lullen maar spelen. Lol maken met je vrienden. En dat is precies de sfeer die ik voel bij "Sammy Hagar & Friends". Heerlijk ronkende gitaren, beukende drums en groovende bas. "Winding Down" klinkt heerlijk bluesy, maar wat wil je ook met Taj Mahal. De Depeche Mode cover "Personal Jesus" heeft ook al zo'n lekker blues intro en de koortjes geven een gospelachtige feel. Niet beter dan het origineel, maar wel verfrissend. Joe Satriani scheurt een heerlijk potje mee op "Knockdown Dragout" en ook Ronnie Dunn en Sammy Hagar rocken de pannen van het dak in de classic rocker "Bad on Fords and Chevrolets". De klassieker "Going Down" krijgt een heerlijk stevig rockende uitvoering met uitmuntend baswerk van Michael Anthony. Kortom: geen hoogdravend album, maar gewoon pretentieloos rocken. Heerlijk voor in de auto!

avatar van gewe
een lekker ouderwetse bluesy plaat van Sammy met een stel vrienden,en dat zijn niet de eerste de beste.
prima album uit een onverwachtse hoek,bluesy,gospel,and rock,alle ingrediënten zitten er in!

avatar van Metalhead99
Het album begint met een dijk van een nummer met blues legende Taj Mahal. Er komen inderdaad veel ingrediënten voorbij: lekker veel blues en onvervalste rock. Eigenlijk vind ik alle nummers wel degelijk, maar tegelijkertijd komt het niet helemaal over. Jullie kennen dat gevoel misschien wel: je vind alles degelijk klinken, maar het "raakt je niet". Dat gevoel heb ik een beetje met deze plaat.
Desalniettemin is het een lekker stevig rock/blues plaatje voor de liefhebbers van dit genre.