White Rose Transmission - White Rose Transmission (1995)

Label: Red Sun

1. Unkissable (4:13)
  2. Die Dunkle Macht (4:21)
  3. In Your Hand (3:04)
  4. Sister Sweetness (3:27)
  5. Vapour (2:55)
  6. Street of Flowers (5:36)
  7. Allein (4:45)
  8. Thorn of a Rose (3:15)
  9. Silver Age (4:24)
  10. Indian Summer (1:55)
  11. The Hell of It (4:29)
  12. The Sea Never Dies (7:00)
  13. Kugel der Einsamkeit (3:27)
avatar van the viking
Prachtig sfeervol album,eigenlijk een project van Adrian Borland(The Sound) samen met Carlo van Putten(The Convent,Dead Guitars). Bijna geen new wave invloeden meer te bekennen in plaats daarvoor prachtige betoverende rustige gitaarsongs.Adrian Borland bewijst met dit album zijn grandioze veelzijdigheid.Unkissable vind ik qua zang een beetje een miskleun,gelukkig zorgt het leuke gitaarrifje voor de nodige compensatie.Silver Age zou zo maar op Pink Floyd's Dark Side Of the Moon kunnen staan.The Hell Of It is samen met Thorn Of A Rose met dat geweldige intro tot nu toe mijn favoriete nummer. Het ademt een beetje dezelfde sfeer uit van het door mij verfoeide Faithless- God Is A DJ. Eigenlijk geen eerlijke vergelijking dus want The Hell Of It is natuurlijk tig keren beter.Ook Allein(duitstalig) een vrij eenvoudig qua opzet nummer mag er zeker zijn.Een aanrader voor liefhebbers van de betere muziek.

avatar van Alicia
Zeker een aanrader! Dit is weer zo'n steengoed album van White Rose Transmission. Deze plaat verdient meer aandacht dan tot nu het geval is. Toppie!

avatar van the viking
Mocht je het nog niet hebben gehoord Alicia ook de demo voor een mogelijk nieuw album(?)Signpost On The Door doet al vast veel beloven voor de toekomst.

avatar van Alicia
Ik volg Carlo van Putten op de voet. Waar kan ik die demo bewonderen?

avatar van the viking
Hier is het nummer te beluisteren

avatar van Alicia
Klinkt veelbelovend! Ze maken mooie liedjes.

avatar van Alicia
Dit album verdient toch meer aandacht dan nu het geval is. Dit is zo mooi!!!!!!!!!!!!!!

jean maurice
vooral het nummer Allein Thorn of a Rose en The Sea never dies vind ik erg mooi( trouwens ken je de band Breathless?)

avatar van Alicia
Nee, ik ken het nog niet, maar daar ga jij verandering in brengen!

avatar van Alicia
Na al die tijd en nog net op tijd in mijn top dertig beste albums van de jaren '90 geslingerd. Deze plaat mag je eenvoudigweg niet vergeten! Nooit niet!