De Raggende Manne - Knuppelhout (1990)

Label: Top Hole

1. Doe Open (2:40)
  2. Bruine Armen (1:45)
  3. Hij Moet Erin (1:33)
  4. Sodemieter Op (1:36)
  5. Nee's Niks (0:06)
  6. Beer in M'n Kop (1:50)
  7. Ik Zag Je Met 'n Ander (2:53)
  8. Ragflarz (0:07)
  9. Blaffen (2:24)
  10. Soms Gaat het Niet (2:56)
  11. Ik Wil Niks Meer (1:57)
  12. 'K Kan het Niet (2:21)
  13. Klem (1:59)
  14. Geel Papier (2:56)
avatar van beruk
Beste nederlandse mafkeespunkanarchoherriecabaret band ooit.
Ooit eens nummertje 5 geplaybackt en de zaal in verbijstering achter gelaten....

avatar van king_arthur
Dat moet inderdaad een groot succes zijn geweest
Jammer dat blijkbaar maar weinig mensen dit kennen.

avatar van citizen
Zo lijkt het, inderdaad. Hier dan een fan van het eerste uur. Knuppelhout werd indertijd door Swie Tio (OOR) besproken. Hij sprak over "schijf erin & kanker mee!" en "Zo strak als een eende(n)reet". Deze woorden zijn sindsdien aan deze 'schijf' blijven kleven. De tomeloze, machteloze woede bij het gemierenneuk op de vierkante milimeter - alledaagse ellende treffend bezongen/beschreeuwd met meer dan gemiddelde begeleiding. Topstukken: Bruine Armen en Ik Zag Je Met Een Ander. Geweldig!