De Raggende Manne - Brandende Vlierbessen (1991)

Label: Top Hole

9. Over de Rooie (1:42)
  10. Ziek (1:10)
  11. Overspannen (1:52)
  12. Klem 2 (2:30)
  13. Ik Vind Je Leuk (0:20)
  14. Blijf Daar Af (0:57)
  15. Ik Vind Je Leuk * (0:19)
  16. I Think You're Nice * (0:18)
avatar van king_arthur
Haha, dit blijft toch erg leuk. Korte, pakkende nummers met veel humor in de teksten. Ben je druk mee geweest zeker? Oh ja, en natuurlijk het vervolg op 'Klem'.

avatar van Doc
Doc
maar je stinkt uit je bek als een beer uit zijn reet

blijft leuk idd

avatar van Honkie
Het rijdt niet, het staat stil.

Ook zo'n beetje mijn technische kennis.

avatar van VanDeGriend
Humor! Die twee bonus nummers staan op de Limited Edtion . Op de tweede cd wel te verstaan. Die duurt dus in totaal 37 seconden maar wel met vette letters uitpakken over die bonus cd op de cover

Ronduit geweldig. Een dubbel cd die nog geen half uur duurt. Maar de teksten zijn groots.

avatar van ZAP!
ettio schreef:
Maar de teksten zijn groots.
Vergeet de muziek niet! Erg gave jazzpunkrock of iets in die richting. die mij soms doet denken aan The Jesus Lizard. Ook de maniakale voordrachten van de frontmannen hebben overeenkomsten. Samen op tour was indertijd geen slecht idee geweest?

Deze plaat kende ik wel wat tracks van, maar eigenlijk heb ik in het verleden alleen 'Rooie Pap' op cd gehad en tot bloedens toe gedraaid. Dus dit is deels een uiterst aangename kennismaking en deels een feest der herkenning. 'Klem 2' is wat minder, want in feite niet meer dan een aardig mini-hoorspel.

Dik 4,5*.