Anette Askvik - Liberty (2011)

Noorwegen
Folk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Liberty (5:44)
  2. The Bird Song (3:40)
  3. April (4:00)
  4. Under the Tallest Tree (4:32)
  5. Blue Lights (5:53)
  6. Time to Move On (3:16)
  7. Bring Her Home (5:19)
  8. Without Permission (5:43)
  9. You Shoot Me (4:16)
  10. Days Like This (4:05)
avatar van Broem
Weer zo'n Noorse nachtegaal die laat horen dat er veel prachtige muziek uit dat land komt. Ik ben aangetrokken door pianist en producer Oystein Sevag die meespeelt op dit album en producer is. Een schitterende mix van pop, folk, jazz, rock en zelfs een vleugje klassiek. Zeer smaakvol. Een aanrader voor liefhebbers van dit Genre. Er komt veel moois uit Scandinavië.

avatar van Broem
Vandaag maar weer eens geluisterd naar dit fabuleuze album van Anette Askvik. Mooie afgewogen volwassen folk met een fantastische begeleiding. Album staat bol van opvallende wendingen en bijzondere details. Opname om je vingers bij af te likken. 0,5* erbij. Top

avatar van Leptop
Ik ben het album nu aan het ontdekken naar aanleiding van een videotest van Alpha Audio waar deze muziek (Liberty) werd gedraaid. Mooi hoor die typisch Scandinavische cross-over van stijlen en toch met een heel eigen geluid.
En achteraf ook logisch dat ik hier Broem tegenkom

avatar van Jake Bugg
Dat titelnummer… Wat een bloedmooi nummer.
De rest van het album is ook zeer goed, maar Liberty springt er bovenuit!