Tanita Tikaram - Lovers in the City (1995)

3,70

Label: East West

1. I Might Be Crying (3:56)
  2. Bloodlines (4:14)
  3. Feeding the Witches (5:15)
  4. Happy Taxi (5:42)
  5. My Love Tonight (4:36)
  6. Lovers in the City (6:23)
  7. Yodelling Song (3:35)
  8. Wonderful Shadow (6:11)
  9. Women Who Cheat on the World (5:09)
  10. Leaving the Party (7:04)
9 BERICHTEN
geplaatst: 25 april 2008, 18:36 uur [permalink]
Haar debuut kwam samen met een stroom van vrouwelijke singer songwriters en trok meteen de aandacht. "Good tradition" en "Twist in my sobriety" zijn hitgevoelige songs waarmee zij gelanceerd is en met de tweede plaat slaagt zij er niet in om de aandacht vast te houden. Dat is wel een beetje onverdiend van de tweede is sterker dan de eerste maar kent geen uitschieters. Daarna verdwijnt Tikaram uit beeld maar met deze plaat is zij in een keer terug. Het is de sterkste in haar oeuvre maar hij loopt commercieel gezien voor geen meter. Wederom niet verdiend. Dames en heren platenkopers; ik ben er trots op dat ik als eerste op deze plaat mag stemmen. Wat mij betreft volgen er nog velen.

geplaatst: 5 november 2008, 22:41 uur [permalink]
een half jaar later heeft nog steeds niemand anders dan ik een stem op deze plaat uitgebracht. Dat is raar, de plaat is echt leuk.

geplaatst: 19 november 2008, 17:47 uur [permalink]
..nou vooruit dan..een stem van mij; desalniettemin blijf ik toch maar de eerste van Tanita draaien..

geplaatst: 4 april 2009, 20:29 uur [permalink]
Tanita heeft tussentijds weinig gescoord. Dat is jammer voor deze leuke plaat.

geplaatst: 14 mei 2009, 00:17 uur [permalink]
Snakeskin, ik ben het 100 % met je eens.
Wat een prachtplaat.. My Love Tonight... zucht!

Ergens vreemd he, dat haar muziek niet aanslaat. En dat met haar stem, ik snap het niet!

Tanita is trouwens momenteel bezig met een nieuwe plaat.

geplaatst: 12 september 2009, 10:01 uur [permalink]
er wil maar geen schot in komen in deze goede plaat. Vandaar dit stukje. Dames, heren, jongens, meisjes, ladies, gentlemen: Tanita Tikaram en haar plaat "Lovers in the city" is veel leuker dan het aantal stemmen doet vermoeden. Allemaal luisteren, allemaal kopen, allemaal stemmen.

geplaatst: 10 april 2010, 21:45 uur [permalink]
Eens, aantal mooie nummers, ook aantal wat minder, toch al met al uitstekende plaat en een erg mooie stem

geplaatst: 22 mei 2010, 10:18 uur [permalink]
Weer even een stukje voor Tanita schrijven. Dat is ook wel nodig als u ziet hoe zij er bij zit. Totaal verloren. Net een mooie plaat gemaakt, wordt ie volkomen genegeerd, zij snapt er niets meer van. Ik ook niet. Allemaal stemmen.

avatar van funforremi
geplaatst: 2 november 2014, 13:56 uur [permalink]
De albums van mevr. Tikaram zijn altijd heel erg melancholisch en redelijk somber, daar moet je van houden. Na Ancient Heart werd elk album minder, met 11 kinds als negatief hoogtepunt (ze mompelde het hele album vol). Dit is echter weer de Tanita die ik graag hoor. Prachtige songs over liefdesverdriet en eenzaamheid. I might be crying is van uitzonderlijke schoonheid, haar beste liedje ooit. Bloodlines en Feeding the witches zijn onheilspellend. Wonderful shadow geeft licht aan het eind van een donkere tunnel.
2 tips: niet beluisteren na een relatiebreuk, depressiviteit gegarandeerd. En Yodelling song overslaan