Het Goede Doel - Live!!! (1987)

3,62

Label: Polydor

1. 4 Films (Een Filmster Blijft voor Eeuwig Leven ...) (4:00)
  2. The Sonic Ranger (Rides Again) * (2:49)
  3. Ik Dans, Dus Ik Besta * (3:55)
  4. Zwijgen (3:50)
  5. Gijzelaar (4:22)
  6. Eenvoud (4:07)
  7. België (Is Er Leven op Pluto?) (6:22)
  8. Sinterklaas (Wie Kent Hem Niet?) (4:19)
  9. Iets van Gevoel * (5:35)
  10. Atoombom * (4:41)
  11. Geboren voor het Geluk * (5:01)
  12. Net Zo Lief Gefortuneerd * (3:19)
  13. Hou van Mij (5:51)
  14. Vriendschap (4:30)
  15. Nooduitgang (4:49)
  16. Alles Geprobeerd (10:24)
31 BERICHTEN
avatar van Hans Brouwer
Deze live cd stamt nog uit de oertijd. Vond (en vind) 'm geweldig, wat een sfeer!!
Gisterenmiddag het ik de 2 dvd + cd "als of er niets gebeurd is..." gekocht. Het is een registratie van een reunieconcert op 22 dec. 2001 in de HMH in Amsterdam.
Dvd en cd zijn van sublieme kwaliteit en de muziek staat nog steeds als een huis. Een absolute aanrader voor alle fans van HET GOEDE DOEL.

Electro_
Noem me een mierenneuker; Ik erger eraan als ik meer dan één uitroepteken zie bij de titel van een album.

Electro_ schreef:

Ik kan alleen maar tegen je zeggen, luisteren die cd. Je zult met me eens zijn dat tien uitroeptekens nog niet genoeg zijn om de kwaliteit van deze plaat uit te drukken.

Electro_
Geen commentaar.

Jongens, ben laatst weer eens 10.24 in de hemel geweest. Wat een nummer dat 'Álles geprobeerd'.
Vooral dat orgastisch einde, krijg je gewoon een bobbel van in de broek.Kunnen de vrouwtjes nog wat van leren.

avatar van dynamo d
Goed live album.
Ook het nummer 4 Films (Een Filmster Blijft voor Eeuwig Leven ...) vind ik erg sterk. Dit is niet op hun studio albums te vinden. En alleen daarom al vond ik aanschaf van dit album de moeite waard. Jammer dat het Goede Doel niet meer albums heeft gemaakt, want Henk Temming en Henk Westbroek hebben best wat moois gemaakt. 4,0*

dynamo d schreef:
.......want Henk Temming en Henk Westbroek hebben best wat moois gemaakt. 4,0*

avatar van VanDeGriend
Als je die Henk Westbroek zo eens een half uurtje op ongemeen irritante en door anderen heenschreeuwende wijze, non-stop klinklare onzin hoort uitkramen bij Barend en Van Dorp, snap je in 1 keer waarom hij denkt dat vriendschap een illussie is .Man man man. Bijna de neiging om mijn score voor dit plaatje ff af te waarderen. Maar allez, het gaat om de muziek en die is voor Nederpop begrippen hier natuurlijk goed te pruimen. Bovendien heeft het live aspect, door het hoge meezing gehalte best een meerwaarde.

avatar van Marty McFly
Black Adder schreef:

vind het, hoewel ik verder erg weinig heb met nederlandstalig, een behoorlijk goede plaat

hen en henk konden goede liedjes schrijven, live klinkt het zelfs beter en das vaak andersom

goeie gitarist ook

jeugdsentiment

heb um helaas niet meer, ooit uitgeleend aan een schonen vrouwe, die besloot dat het een kadootje van mij aan haar was

avatar van IntoMusic
Eigenlijk bij toeval in één van de vele grabbelbakken dit album tegengekomen en door de leuke reacties op MuMe, maar meteen aangeschaft. Absoluut een mooi verzameltje die live zeker te pruimen is.
Alles zit goed in elkaar, behalve irriteer ik mij soms mateloos aan de stem van Henk W. Wel een klassiekertje uit een heerlijke tijd (de 80's).

Sstttt
Live!!! staat voor eens en altijd in mijn persoonlijke album top 10. En.... die stem van Henk valt wel mee hoor, zeker als heer Westbroek zingt. Beste Nederpop-live-album allertijden.

avatar van bikkel
Natuurlijk moest er van Het Goede Doel ook een livealbum verschijnen en die kwam er in 1987.
Geen overbodige, want ook live wordt het prima neergezet en is Alles Geprobeerd met die goddelijke gitaarsolo van Sander V. Herk 1tje om in te lijsten.
De groep maakt goede muziek en dit overzicht van hun 3 albums is zeker de moeite waard.
Irritatiefactor is het meezingen van het publiek, waar zo te horen een flink aantal meisjes/vrouwen aanwezig waren.
Het krijgt iets van een karaoke sfeer. Tuurlijk hoort het er wel een beetje bij, maar ik vind het storend.

Sstttt schreef:
...Beste Nederpop-live-album allertijden.

Helaas Sstttt , dat is voor mij toch echt Hier Komt de Storm van Frank Boeijen Groep. Maar dit albumpje is zeker de moeite waard

bikkel schreef:

nu kun je in alles geprobeerd niet echt spreken van een gitaarsolo

verder een prima plaatje

Joy schreef:
nu kun je in alles geprobeerd niet echt spreken van een gitaarsolo het zijn wat klanken die de rest van de muziek ondersteunen, meer niet, althans, zo zie ik het

Precies. Tip: luister dan eens naar het dubbel live-album van Boeijen (Hier komt de storm) en het nummer Wolven in de nacht... Dat is een solo

avatar van bikkel
Joy schreef:

nu kun je in alles geprobeerd niet echt spreken van een gitaarsolo

verder een prima plaatje

Waarschijnlijk heb je gelijk Joy, het is in ieder geval de climax van het nummer en die is geweldig! Instrumentaal erg fraai.

Sstttt
Het Goede Doel Live!!! is het allerbeste Nederpop live album dat ooit is verschenen!.

avatar van Hans Brouwer
Sstttt, je hebt gelijk. Een beter live album dan "Live!!! (1987)" bestaat niet. Als ik moet kiezen tussen bv. "Made in Japan", "Golden Earring Live", "The Song Remains The Same", "Exposed" en ga maar door en "Het Goede Doel Live!!!"........ Tja de keuze is dan erg moeilijk maar uiteindelijk wordt het toch..... Juist "Het Goede Doel Live!!!" U verklaart mij nu misschien voor gek. Ach dat zij dan maar zo.

Hans Brouwer schreef:
U verklaart mij nu misschien voor gek. Ach dat zij dan maar zo.
Nee hoor Hans. Integendeel. Een beter live album dan Het Goede Doel Live!!! bestaat er niet. Het Goede Doel Live!!! staat tenslotte niet voor niets op nummer 3 in mijn persoonlijke MuMe album top 10!!

avatar van Djarune
Niet alleen een voortreffelijk livealbum maar de beste Nederlandstalige popgroep ooit. Enorme sterke teksten en laat groepen als Doe Maar en de rest toendertijd ver achter zich. Als ik nu iedereen hoor meezingen met de Ewbank producties van Marco Borsato verlang ik al snel weer naar de Henk & Henk producties

Djarune schreef:
Vanavond, zaterdag 15 augustus 2009, is Het Goede Doel live te zien tijdens de Woerdense Vakantie Week op het Excercitieveld. Kaarten aan de kassa: € 20. Band Zonder Banaan speelt voor het optreden van Het Goede Doel. Waar U ook woont in Nederland of Belgie; pak de auto en kom naar Woerden. Tijdstip optreden Het Goede Doel: tussen 21.30 uur en 22.00 uur .

avatar van Hans Brouwer
Het optreden van Het Goede Doel gisterenavond in Woerden was weer geweldig. Bijna alle nummers die op dit album "Live!!! (1987)" staan werden gisterenavond ook live gespeeld. Djarune berichtte het op 20 juni al: Het Goede Doel is met kop en schouders de beste Nederlandstalige popgroep. Henk & Henk bedankt voor jullie optreden en dat er nog maar veel nieuwe cd 's en optredens mogen volgen .

avatar van Ceriel
Als kind was ik al fan van Het Goede Doel. Mijn vader had ooit België gekocht op LP en ik was er als 4 jarige helemaal weg van.

En dat ben ik nog steeds. Ik kreeg Tempo Doeloe op cassette weet ik nog. Ik draaide dat bandje letterlijk kapot.

Ik kan me nog herinneren dat ik met mn ouders op een avond Mooi & Onverslijtbaar op LP kocht bij de V&D en dat ik niet kon wachten het album te beluisteren. Dat mocht van m'n ouders dan pas de volgende dag. Ik als 7 jarig jochie op de bank met de tekst erbij luisteren in de woonkamer naar de gloednieuwe LP van de band. Dat is een jeugdherinnering die me zolang ik leef bij zal blijven.

En dan het live! concert te Amersfoort in '87. Daar ben ik met mn vader naartoe gegaan. Het was het concert dat later door het leven zou gaan als 'Het Goede Doel Live!!!'. Dat had zo'n verpletterende indruk op me gemaakt. Ik weet nog dat we voor mijn gevoel uren zaten te wachten tot HGD er uiteindelijk was. En dat Henk Westbroek met een uitgerafelde tape aan kwam zetten met de mededeling dat de opname even opnieuw moest tijdens volgens mij Nooduitgang, omdat het publiek wellicht niet te hard meezong. En dat de make-up lippen van de achtergrondzangeressen enkel zichtbaar waren door de rookvorming tijdens Alles Geprobeerd. En dat de drummer vaak naar de WC moest, waarop Henk Westbroek zei: 'wat een zeikerd he!' Het was memorabel om daar als 8 jarige bij te zijn.

avatar van Gert P
Dit is wel een aardige liveplaat al heb ik een andere die hier nieet staat.
Alsof er niets is gebeurd, is net iets beter.
Daar heb ik zat aan want zo echt geweldig is dit nou ook weer niet.
Het is goed maar niet overdreven goed.
Heb hem ook weggeven toen ik de dvd en cd kocht van alsof er niets is gebeurd.

avatar van Marty McFly
Deze voor het eerst in lange tijd weer eens beluisterd (ik zet liever de studioplaten van HGD op), maar wat is het geluid beroerd zeg! Met name de stem van Henk W. klinkt alsof er een betonnen muur tussen hem en de microfoon staat. Maar ook het bandgeluid is bij tijd en wijle lelijk en snerpend. Jammer, want het is duidelijk dat dit in potentie een puike liveplaat is... Hoog tijd dat hier eens een remaster van wordt gemaakt!

avatar van vincentcorjanus
alles geprobeerd wat een meesterwerk meer dan 10 minuten wat wil je nog meer?

Nieuwstad
Ik heb deze vandaag op elpee gekocht maar daar staan maar 10 nrs op

In mijn herinnering een erg fijne live plaat.

Nu ik m weer op cd gevonden heb, vind ik dat nog wel, maar toch minder dan toen.

In mijn herinnering is de versie van "alles geprobeerd" echt supermooi, en dat is ie nog wel, maar dat verschrikkelijke lalalala gehalte aan het eind breekt het echt af voor me.

HGD is en was live altijd leuk, en dat staat mooi geregistreerd, maar het publiek lijkt er op veel momenten geforceerd in gemixt.

Marty McFly schreef:
Hoog tijd dat hier eens een remaster van wordt gemaakt!
Dat zou inderdaad heel fijn zijn: een geremasterde "Het Goede Doel Live!!!"

avatar van Halloween
Ik heb Het Goede Doel vrijdagavond (koningsnacht) op de vismarkt in Groningen live gezien, en wat een geweldige strakke band is dit live zeg, ik heb het hele optreden op mijn volste genoten (en natuurlijk luidkeels meegezongen met de bekende klassiekers).

De volgende dag de markt over in Groningen, en daar vond ik deze plaat in een kartonnen doos voor maar 50 cent (en ook nog eens in topconditie).
Dus deze heb ik in het kader van het geweldige optreden van de vorige avond maar meegenomen.

En spijt heb ik hiervan zeker niet, wat een geweldige live registratie is dit, echt een band waar wij als Nederland trots op mogen zijn.

4.5 *.