dEUS - Little Arithmetics (1996)

Belgiƫ
Label: Bang!

1. Little Arithmetics (4:29)
  2. My Wife Jan (3:16)
  3. The Tugboat (2:19)
  4. Everything Is the Same (2:29)
  5. Me and Your Mother * (1:45)
  6. Disappointed in the Sun * (6:03)
Vond die b-kanten niet slecht, maar het haalt het zeker niet bij de albumtracks...

Yak
Ik heb deze als picture-7". Met maar twee nummers, natuurlijk (Arithmetics en My Wife Jan).

Maar zijn die dEUS toevoegingen uitgebracht als EP's of zijn het singles? Want dan mogen ze er niet op.

Volgens mij zijn dit EP's.

Maar ja ik vrees dat we weer gaan verzanden in de eindeloze discussie hierover

Singles mogen er wel op als er maar genoeg non-albumtracks op staan?

Ik heb overigens van al die dEUS toevoegingen 2 singles met ieder 2 of 3 b-kanten.

herman schreef:
Singles mogen er wel op als er maar genoeg non-albumtracks op staan?

Mja.. ik weet zelf eerlijk gezegd ook niet meer hoe het nu zat. Een tijdje geleden hadden we ook al zoiets toen er een aantal EP's/singles van de Pixies werden toegevoegd.

Dit zet me weer even aan het denken, want die single die ik heb heeft een speciaal plastic hoesje met daarin plaats voor twee singles. Ik heb lange tijd gedacht dat er eentje miste, hoewel er op de sticker die erop zit maar twee titels staan.

Ik heb gisteren een EP van Justice toegevoegd en toen zag ik dat je bij 'type' kon kiezen tussen een heleboel dingen, waaronder "ep/single". Dus onder bepaalde voorwaarden mag je iig singles toevoegen.

Yak
Inderdaad, je hebt gelijk.

herman schreef:
Singles mogen er wel op als er maar genoeg non-albumtracks op staan?

Helemaal juist, er moeten minstens 3 nieuwe nummers op staan. In dit geval zijn er 5. (Voor meer info, zie Albums --> Toevoegen)

Iets minder gaaf geëxperimenteer, vind ik... The Tugboat en My Wife Jan zitten over het algemeen wel lekker, maar in Me and Your Mother wordt het me allemaal iets te veel... Leuk toch dat Everything is the Same voor de nodige kwaliteit weet te zorgen. Alles samen zijn de b-sides goed voor een magere 3*, plus een halfje erbij voor het IaB,utS-werk...

avatar van cinefiel
Joepie, weer drie nummers van dEUS erbij die ik nog nooit gehoord had, ook al zijn het maar b-sides.
Ok, dit is ook weer moeilijk misschien voor sommige mensen, maar met deze liedjes is helemaal niks mis, 'The Tugboat' vind ik zelfs een zeer mooi nummer.
Ik kon natuurlijk niet anders dan deze EP de volle vijf sterren te geven, hoewel ik het jammer vind dat ik een versie heb zonder 'Me and Your Mother' en 'Disappointed In The Sun'.