Grobschnitt - Solar Music - Live (1978)

West-Duitsland
Label: Repertoire

1. Solar Music I (4:24)
  2. Food Sicore (3:52)
  3. Solar Music II (6:02)
  4. Mühlheim Special (12:09)
  5. Otto Pankrock (7:26)
  6. Golden Mist (10:22)
  7. Solar Music III (9:59)
avatar van vigil
Briljante live plaat! Te zien aan het gemiddelde ben ik daarin niet de enige

avatar van snarf349
Had deze lang geleden op LP. Kan me nog herinneren dat het vanaf "Mühlheim Special" een geweldige trip was. Mooie tijd met mooie muziek, ik word echt al een oude piet.
Enfin... Ik zal deze weer eens uit de digitale kast toveren en wat meimeren over vroeger.

avatar van ChrisX
Dit is inderdaad echt een magisch live-album. Jammer dat er zo weinig beeldmateriaal van deze band is en al helemaal niet van een full-blown uitvoering van Solar Music met alle toeters en bellen. Het enige wat er in de buurt komt is de Rockpalast uitvoering maar die was om 'veiligheidsredenen' (en omdat het voor tv was en er niet genoeg tijd om alles op te bouwen) gestript van veel van de theatrale elementen.

rico24
geweldige progrock band.

Aap
Heeft iemand een tip waar dit album gekocht kan worden? Ik heb mijn vaste inkoopkanalen geprobeerd (play.com, nlstore.nl, cosmox.nl, amazon.de (in dit geval), en nog een paar andere) maar dat levert niks op, behalve hier en daar re-sellers voor €30 of meer.

Ik lees en schrijf nu pas, jaren later dus. Grobschnitt met Solar Music live, een verbluffende live lp van deze eveneens verbluffende Duitse groep, bij mij, net over de grens. Volg de band al sedert lang geleden, inmiddels dan ook een aparte Grobschnitt platenkast staan. Heerlijk live album met natuurlijk Solar Music in ik geloof, 3 delen erop. Live vaker opgerekt tot zelfs meer dan een uur, dat zegt wat. Live sws volgepakt met extravaganza ja, het theatrale aspect was hen niet vreemd, muziek maken ook niet. Heerlijke tijden ja, compleet andere wereld destijds dus ja, mijmeren, dat mag. In Nederland nooit bekend geworden, in Duitsland een cultstatus en vele diehard fans die werkelijk naar elk optreden gingen. Voor mij dan een subliem live album, onbekend dus onbemind maar mijn vreugde wordt er niet minder om. Destijds nog met aanwijsbare Genesis Einflüße jawohl. En live uitgesponnen nummers. Later werd het korter, puntiger, anders maar nog immer buitengewoon. Mocht je nog iets zoeken, check dan JPC.DE maar eens, daar staat nog wel wat. In de tussentijd is er dus een immense re-issue campagne opgestart, elk album verscheen als 2lp met bonus, op black and white vinyl. Er was ook nog, cd, een fraaie boxset uit, dacht, 2015, 79.10 met heel heel veel.