D.J. Jazzy Jeff & The Fresh Prince - He's the DJ, I'm the Rapper (1988)

Hip-Hop / Pop
Label: Jive

1. Nightmare on My Street (4:56)
  2. Here We Go Again (4:02)
  3. Brand New Funk (4:05)
  4. Time to Chill (4:25)
  5. Charlie Mack (1st Out of the Limo) (4:46)
  6. As We Go (5:35)
  7. Parents Just Don't Understand (5:16)
  8. Pump Up the Bass (5:14)
  9. Let's Get Busy Baby (4:07)
  10. Live at Union Square (November 1986) (4:08)
  11. D.J. on the Wheels (2:44)
  12. My Buddy (3:41)
  13. Rhythm Trax - House Party Style (4:39)
  14. He's the D.J., I'm the Rapper (4:57)
  15. Hip Hop Dancer's Theme (2:56)
  16. Jazzy's in the House (3:01)
  17. Human Video Game (4:13)
Marcel²
Nightmare on My Street vind ik wel een goed nummer. Dit soort oude albums vind ik toch altijd nog leuk om een keer te horen. Moet ze ook nog ergens hebben.

DJ Jazzy Jeff op zijn best goeie scratch op dit album (transform)

avatar van Nine
Oldskool! niet slecht! af en toe wel leuke beats. 3*

raffael77
Dit is idd vette DJ shit. Hij is ook vet goed. Sterker nog 1 van de betere. 4

avatar van the_UC
Dit vind ik een zwaar ondergewaardeerd album. Will Smith ging hierna zwaar achteruit en daarom denken mensen dat alles wat ze gemaakt hebben slecht is, maar dit album is op zich gewoon een dope album ( mede door jazzy jeff zijn shit ).

Ik vind het leuk, een 4.

avatar van j.b.b.l
Heerlijk man,die oldskool sound.Dj Jazzy Jeff is echt een goeie Dj.Ze maken echt vrolijke hip hop.

avatar van j.b.b.l
Dit is een heel leuk album.Will Smith is erg wisselvallig op dit album.In het begin komt hij matig,maar hij wordt dan steeds beter.Dj Jazzy Jeff is de echte ster op dit album,hij kan echt goed scratchen,het klinkt wel simpel,maar als je zelf heb geprobeerd dan zie je dat het heel moeilijk is.Ik wilde een 4,0 geven,maar Will Smith is erg wisselvallig,eerst goed dan slecht dan weer goed 3,5 Rhythm trax is echt een lekkere track,gewoon oldskool beatboxen en er op spitten.Ook het laatste nummer is leuk,ze gebruiken een donkey kong sample

[J]asper
Lekker album toch. Ik had hier geen hoge verwachtingen bij, maar het album heeft me toch wel positief verrast. Zoals andere al zeiden, Dj Jazzy Jeff levert hier goed werk. De raps van Will Smith vind ik goed aansluiten op de beats.

3.5

avatar van laboomzaa
Ik weet nog dat deze plaat uitkwam....dat was helemaal "da bomb"

Met deze plaat heel wat muren onder gespoten....met hele lelijke grafitti

avatar van Soulistic
Jeugdsentiment dit album!
"Brand New Funk" wat een track was en is dat nog steeds!
Lekkere Ol' Skool met een perfectie chemie tussen Will & Jeff!

avatar van Nr.4
Dope oldschool album ja. Tof ook dat de DJ hier lekker veel ruimte op krijgt, zie je tegenwoordig niet meer vaak. The Fresh Prince was ook nog prima hier, leuke verhalenverteller.

avatar van Shelter
gewoon vet old school album met een degelijke rapper en hele toffe dj...
3.5*

avatar van MAS
MAS
Deze bevalt me beter dan de debuut. Gewoon een lekker oldschool album. Dit is vooral te danken aan Jazzy Jeff. The Fresh Prince is op zich ook wel vermakelijk maar zijn verses zijn niet altijd even sterk.

avatar van principal2000
Leuk album van dit ondergewaardeerd duo. DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince hebben voldoende skills (vooral Jeff) en hun albums hebben altijd meer dan genoeg grappige momenten. Ik kan me de clip van Parents Just Don't Understand nog goed herinneren. Dit album zou ik best nog eens een keertje voor weinig geld kunnen aanschaffen. Over het algemeen ben ik ook wel te spreken over de beats. Ik vind Will op de hardere nummers een beetje lijken op LL. Normaal gesproken lijkt het alsof Will nog geen baard in de keel heeft. Dit is mogelijk voor mensen wel een obstakel om hem als MC echt serieus te nemen, maar het is onzin om te zeggen dat hij geen skills heeft. Jazzy Jeff staat alom bekend om zijn scratch-skills. Die zijn gelukkig ook te horen op dit album.

avatar van Harderwiek
Lekker album. Met de hoogtepunten aan het begin van de plaat. Het grootste nadeel is de lengte van het album. Beide mannen leveren goed werk af, maar 5 kwartier is iets teveel van het goede. Jeff produceert ontzettend goed op deze plaat, lekkere scratch's en hier en daar fijn toegevoegde instrumentatie. Maar ook The Fresh Prince rapt erg vloeiend en kan overtuigd verhalen vertellen, maar hij komt niet op elke track even sterk. Verfrissend album. 3,5*

avatar van Colucci_Era
Het klinkt wat beter dan ik me kan herinneren. The Fresh Prince is een leuke rapper alleen vind ik zijn teksten soms wat minder. De sterkste helft van het duo is overduidelijk Jazzy Jeff (die scratches ). De tijdsduur is inderdaad veel te lang, van mij had het zeker een half uur korter gekunt. Niet alleen in het algemeen, maar ook sommige tracks zelf duren te lang. Al met al een leuk album dat véél te lang duurt, waardoor ik hem niet vaak zal draaien.

avatar van Timmie
"A Nightmare On My Street" .
Leuke intro!

avatar van Nr.4
The Fresh Prince kan leuke verhalen vertellen en degelijk rappen. Jazzy Jeff heeft een fijn groot aandeel op deze plaat. De storytellingtracks zijn van de rapsongs mijn favorieten, al steekt Brand new funk er echt bovenuit. Vet nummer.