Rob de Nijs - Zilver (1987)

Label: EMI

1. 't Is Nooit Te Laat (4:36)
  2. Suzanne (4:59)
  3. Vluchten Kan Niet Meer (4:07)
  4. Kronenburg Park (3:58)
  5. Het Land van Maas en Waal (3:35)
  6. 1948 (3:39)
  7. Het Dorp (4:15)
  8. De Troubadour (3:16)
  9. Dat Moet Toch Gaan (3:05)
  10. Sammy (3:07)
  11. De Noorderzon Scheen (3:47)
Pieter Paal
Bij de meeste nummers denk ik daar had hij tijdens zijn jubileum beter vanaf kunnen blijven, want de originele versies zijn al zo bekend. Het eerste nummer is in ieder geval hartstikke mooi.

Op 't Is Nooit Te Laat na is dit inderdaad een mindere cd, vooral Vluchten Kan Niet Meer is naar de maan geholpen

2 sterren

Father McKenzie
Tja, een coversplaat die niet echt overtuigde... behalve het openingsnummer, dat toch een schot in de roos was.
Echt één van de minste albums van Robje.

avatar van foxhusky
Wat een lage waardering en negatieve berichten hier zeg...
Dit album verscheen naar aanleiding van het 25-jarig jubileum van Rob de Nijs, vandaar de titel "Zilver".

De enige echt zwakke versies op dit album vind ik "Het land van Maas en Waal" en "Sammy". De andere nummers zijn niet slecht gedaan, maar dat komt ook doordat ik een liefhebber ben van Gerard Stellaard... Deze Gerard Stellaard heeft alle nieuwe arrangementen gemaakt, het album geproduceerd en ook alle toetsen gespeeld. Zo vind ik de versie hier van "Suzanne" echt prachtig gedaan.

avatar van vincentcorjanus
De cover van Kronenburg Park

avatar van Twinpeaks
Dit had hij misschien beter niet kunnen doen.De covers voegen niet veel toe aan de al bestaande versies.In sommige gevallen helpt in ze zelfs om zeep en dat is jammer.De Nijs is een prima zanger ,maar weet zich niet echt een bekend nummer eigen te maken.De productie werkt hier ook niet echt in zijn voordeel.Het klinkt te hip voor zover je daar van kunt spreken bij De Nijs.Toch geef ik 3 sterren omdat De Nijs een prima zanger is.

avatar van B.Robertson
Ben na twee draaibeurten bang dat ik meega in het negatieve. Heb hier voor €2,- een smetteloos gaaf exemplaar op LP gekocht. Dat openingsnummer 't Is Nooit te Laat' is prachtig, maar meteen het beste wat de plaat te bieden heeft. Niets van wat daarna komt, kan daar aan tippen. 'Suzanne' valt nog goed te doen maar 'Vluchten Kan Niet Meer' en van de B-kant 'De Troubadour', 'Sammy' en 'De Noorderzon Scheen' worden om zeep geholpen. De overige nummers gaan wat mij betreft nog, maar voegen niets toe aan de originelen.

avatar van Wickerman
‘Dat moet toch gaan’ geschreven door Benny Neyman.