Rob de Nijs - Met Je Ogen Dicht (1980)

Label: EMI

1. Nu de Nachten Nog (3:46)
  2. Zondag (3:02)
  3. Wat een Waanzin (3:11)
  4. Hilda (4:18)
  5. Hier in Dit Hotel (4:08)
  6. Roze Droom (3:47)
  7. Alleen Is Maar Alleen (2:46)
  8. Wat Was het Waard (3:30)
  9. Zeven Dagen (3:22)
  10. Liever Dan Lieveling (3:18)
  11. Signalement (3:48)
  12. Foto van Vroeger (4:40)
Pieter Paal
'Zondag' en 'Foto van vroeger' zijn altijd weer leuk om eens te horen.

EVANSHEWSON
Hij was in goeden doen, die periode. Nu De Nachten Nog, Aleen is Maar Alleen, Liever Dan Lieveling, allen vertalingen van grote internationale hits, maar prima gedaan.
Foto Van Vroeger en Wat Een Waanzin zijn ook ontzettend mooi.
En wie Zondag gehoord heeft, kan het de rest van de dag niet meer uit zijn hoofd zetten.

Prima plaat.

****

avatar van Rinus
Mooie plaat van 1 van Nederland's beste zangers. Met een paar mooie covers, maar ook juweeltjes zoals Foto van vroeger, de hit Zondag, en Roze droom. Op vinyl.

avatar van Simon Smith
De tekst van Alleen is maar alleen vind ik echt bedroevend slecht zeg, broddelwerk, volgens mij van Tineke Beishuizen.

mathieudc
EVANSHEWSON schreef:

Lol, ik heb 'm vanochtend niet gehoord maar ineens schoot dit nummer zomaar in mijn gedachten...en kijk, het is half vijf...

Ik verschiet ervan dat dit nummer al zo oud is.

avatar van Madjack71
Een album met goed gekozen covers en de juiste tekstschrijvers om het eigen te maken....gelukkig zonder Belinda '0 wat schrijf ik toch maatschappelijk bewuste teksten voor mijn man' Meuldijk. Nee, dan liever namen als H.P de Boer, J. Nuissl.
Nu de nachten nog en Foto van vroeger zijn heel geslaagd en weten te overtuigen. Rob zijn stem past er mooi bij en hij zingt niet overdreven gevoelig, zoals dat -naar mijn gevoel- later af en toe wel zijn handelsmerk werd.
Dit is idd. een plaat, die je met je ogen dicht kunt luisteren. Goed in evenwicht, als een warm dekentje, dat ik eigenlijk alleen gewend was van Conny vandenBos. M.i een van de beste platen van Rob de Nijs....die ik ken.

p.s... de tekst van Alleen is maar Alleen zou zo van Andre "prisma" Hazes geweest kunnen zijn.

avatar van Simon Smith
Ja, bagger, die tekst van Alleen is maar alleen!

avatar van josthehague
Beste album wat Rob gemaakt hebt.

avatar van B.Robertson
Beschrijvingen lijken goed. Dit album + 'De Regen Voorbij' voor €1,- per stuk opgescharreld bij Jouw Kastverkoop. Zien er nog gaaf uit. Ik krijg wel eens mensen over de vloer die van Nederlandstalig houden en die ik met Black Sabbath het huis uit jaag. Dat mag niet de bedoeling zijn, dus kunnen we zo nu en dan een plaatkant Rob de Nijs horen. Dat was al eerder mogelijk want ik had al drie compilaties van hem, verdeeld over LP en CD.

avatar van Tijntje76
Heerlijk album van Rob de Nijs..... Uitstekende en pakkende stem die man......Erg persoonlijke plaat voor mij ook om meerdere redenen...... mooie liedjes absoluut!