Sabaton - Swedish Empire Live (2013)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. The March to War (1:37)
  2. Ghost Division (3:48)
  3. Uprising (5:38)
  4. Gott mit Uns (4:07)
  5. Cliffs of Gallipoli (5:42)
  6. The Lion from the North (6:17)
  7. The Price of a Mile (7:03)
  8. Into the Fire (3:17)
  9. Carolus Rex (7:07)
  10. Midway (2:47)
  11. White Death (4:43)
  12. Attero Dominatus (4:29)
  13. The Art of War (5:54)
  14. Primo Victoria (5:20)
  15. 40:1 (5:26)
  16. Metal Crüe (5:06)
avatar van Metalhead99
Anno 2010 had ik nog nooit van de band Sabaton gehoord. Dat jaar bezocht ik het Graspop festival in België en deze Zweedse band blies me omver met hun live performance.
Op studio albums is de kwaliteit over het algemeen ook wel goed, maar weet het niet altijd de aandacht vast te blijven houden.
Dit live album bewijst voor mij weer dat Sabaton live beter uit de verf komt. De energie van zanger Joakim Brodén en de manier waarop hij het publiek bespeeld is gewoon geweldig. Daarnaast zorgt het publiek dat soms luidkeels meezingt ook nog voor een extra dimensie. Het zorgt ervoor dat ik weer zin krijg om naar een Sabaton concert te gaan.
Voor de liefhebbers van deze Power Metallers een erg fijn live album (ook verkrijgbaar als DVD/Blu-ray of combinatie met CD).