Feelings (1978)

18. Bobby Goldsboro - Honey
  19. Shirley Bassey - My Way
  20. Francis Lai - Bilitis
avatar van nlkink
In Deutschland heeft men nog een aparte serie geprobeerd op te starten met allerlei ballads, eigenlijk een Knuffelrock avant la lettre. Diverse ballads/hits uit de voornamelijk de zeventiger jaren gecompileerd voor als Helmut/Wolfgang/Stefan in het slipje van Ulla/Adelheid/Beate wilde proberen te komen. Natuurlijk hadden die meisjes dat al lang door als de heren zich op de stoep meldden met zo'n elpee onder de arm. Dat zal ongetwijfeld ook de reden zijn geweest dat de serie Feelings geen lang leven beschoren was.
Op zich zijn de liedjes niet slecht. Het is soms wel mierzoet. Van nummers als The Most Beautiful Girl en Torn Between Two Lovers knallen de vullingen me uit de kiezen. Nog erger is Bilitis van Francis Lai. Op de één of andere manier moet ik bij die muziek aan de fotograaf Helmut Newton denken.
Met afstand het leukste nummer vind ik persoonlijk Streets of London van Ralph McTell, maar dat nummer beschouw ik niet echt als een ballad.
Met deze bijdrage besluit ik mijn K-Tel en Arcade speurtocht. Er zijn nog wel wat tachtiger jaren releases maar ik wil me beperken tot die periode waarin deze releases er toe deden en voor mij iets betekenden. Het volgende decennium heeft weer invloed gehad op muziekliefhebbers. Die mogen de draad oppakken, als ze daar zin in hebben.

avatar van Slowgaze
nlkink schreef:
In het Derde Rijk

Ik ben niet vies van een goede Godwin op z'n tijd, maar in 1978 was Duitsland echt al ruim dertig jaar niet meer het Derde Rijk.

avatar van nlkink
Nou vooruit. Aangepast voordat er een (verhitte) discussie ontstaat en moderators berichten moeten verwijderen .